رئیس سازمان انرژی اتمی و مدیرکل پروژه ایتر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش مرور نیوز، علی اکبر صالحی پس از دیدارش با مدیرکل ایتر در نشستی خبری گفت: ایتر به عنوان بزرگترین پروژه بین المللی در فرانسه مدتی است شروع به ساخت شده و البته زمانی طولانی تا تجاری سازی این پروژه داریم.
وی گفت: در چارچوب برجام همکاری در زمینه فناوری‌های نو، همکاری در پروژه گداخت هسته‌ای (ایتر) رایزنی داشتیم و مقدمات تفاهم‌نامه و جزییات همکاری میان کارشناسان دو طرف انجام شد و امروز اولین سند را امضا کردیم که متعهد شدند اطلاعات هر دو طرف محرمانه بماند. هم چنین تفاهم نامه‌ای امضا می شود درباره کلیات همکاری و تفاهم نامه دیگری درباره جزییات همکاری است که همچنان در حال رایزنی هستیم و امیدواریم ظرف چند هفته آینده به امضا برسد .
وی گفت: اقای بیگوت به شورای ایتر گزارش می دهند و بر اساس گزارش ایشان ایران به ایتر می پیوندد و امیدواریم طی یکی دو ماه آینده به ایتر بپیوندیم. البته همکاری ها به طور مشاوره‌ای شروع شده اما به زودی ان شاالله به طور رسمی نیز آغاز شود.
صالحی همکاری ایران در ایتر را پروژه‌ای محوری، ملی و مهم دانست و گفت این پروژه علمی با توجه به حضور کارشناسان و متخصصان سازمان انرژی اتمی و دانشگاهیان هم زمان زیر نظر سازمان و معاونت علمی ریاست جمهوری اداره می‌شود.