مدیرکل ایتر از حضور و عضویت ایران در این پروژه استقبال کرد و آن را در راستای برجام دانست و گفت: همکاری ایران و ایتر می‌تواند نتیجه برد - برد داشته باشد.

به گزارش مرور نیوز، برنارد بیگوت، مدیرکل پروژه بین‌المللی ایتر صبح روز شنبه پس از دیدار با رییس سازمان انرژی اتمی در نشست خبری اظهار کرد: ایتر بزرگ‌ترین و جدیدترین پروژه در زمینه گداخت هسته‌ای است که بسیار به روز است. درهای این پروژه برای همکاری همه کشورها به خصوص ایران که می‌تواند نقش مهمی در آن داشته باشد باز است.

او با اشاره به آغاز اجرای توافق پاریس که در رابطه با محیط زیست است، گفت: هم‌زمانی اجرای توافق پاریس و حضورم در ایران در ارتباط با ایتر که اگر در سال‌های آتی محقق شود، سهم قابل توجهی در ارتباط با محیط زیست خواهد داشت، قابل توجه است.

بیگوت گفت: ایران وضعیت خوبی در گداخت هسته‌ای دارد و می‌تواند این توانایی را بیش‌تر و بیش‌تر کند. ما می‌دانیم که ایران تجریه زیاد و خوبی در این زمینه دارد. بنابراین با توجه به این ظرفیت اگر همکاری ایران با ایتر محقق شود یک وضعیت برد - برد خواهیم داشت. از یک طرف ایتر از نیروی انسانی و ظرفیت‌های ایران استفاده می‌کند و از طرف دیگر ایران از ظرفیت ایتر.

وی ادامه داد: با ورود ایران به ایتر دسترسی بیش‌تری به فن‌آوری‌های روز برای ایران فراهم می‌شود.

مدیرکل ایتر با اشاره به سفرش به ایران که با همراهی دو تن از همکارانش انجام شده است گفت: ما آمده‌ایم که ظرفیت‌های ایران را بررسی کنیم و تا چند ماه آینده مجددا به ایران برمی‌گردم و در سفر آتی خود به ایران طرح‌ها و ایده‌های خود را در رابطه با این که ایران می‌تواند در چه بخش‌هایی همکاری داشته باشد ارائه می‌کنم و این ایده‌ها را نیز با اعضای دیگر ایتر مطرح خواهم کرد.

او حضور ایران در پروژه ایتر را مورد تشویق و حمایت قرار داد و گفت: ما از حضور ایران در ایتر استقبال می‌کنیم و این عضویت را در راستای آن چه در برجام آمده است می‌دانیم و خوشحالیم از این که ایران را در آینده در این پروژه خواهیم داشت.