عضو فراکسیون امید مجلس اصلاح نظام انتخابات را فراتر از اصلاح قانون انتخابات دانست و تاکید کرد: اهمیت اصلاح نظام انتخابات با مشخص کردن مفاد مورد قبول نظام جمهوری اسلامی و براساس قانون اساسی برای کشور، فراتر از اصلاح قانون و تهیه لایحه اصلاح قانون انتخابات است لذا از دولت و مجلس تقاضا دارم در جهت اصلاح نظام انتخابات اقدامات لازم را به عمل آورند.

به گزارش مرور نیوز، احمد مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس امروزدر صحن علنی مجلس شواری اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه 1379 سال پیش در چنین روزهایی ماموریت انتقال پیام حماسه خونین عاشورا به زینب بزرگ سپرده شد، شیرزن خاندان رسول خدا، پیامبر خون شهیدان شد و پیام آزادی، عزت، ایثار، بندگی خدا، امر به معروف و نهی از منکر، صلح، گفتگو و نرمش قهرمانانه برای حفظ منافع مردم را تا مرز "هیهات منه ظله" جهانی کرد و در تمامی احوال رضای خدا را بر رضای خلق ترجیح دادند و بلاخره زیباترین جمله را بیان کردند و گفتند؛ "ما رأیت الا جمیلا" و در انجام این ماموریت چنان موفق بود که شاعر معاصر به حق گفت؛ "سِر نی در نینوا می‌ماند اگر زینب نبود/کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود".

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای  اسلامی با بیان اینکه در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ضروری است با اعلام آتش‌بس خونین میان نیروهای درون نظام برسیم، ادامه داد: باید آغاز گفتگوی ملی و آسیب‌شناسی عملکرد 40 ساله، چشم‌انداز و افق دهه پنجم را در دستور کار قرار دهیم.

وی همچنین برای برون‌رفت بحران اقتصادی و روانی حاکم بر کشور به "شورای عالی هماهنگی اقتصادی" پیشنهاد کرد: کمیته حقیقت یاب برای تامین سهم عوامل داخلی و خارجی و اعمال مدیریت علمی بحران تشکیل شود چراکه این روزها برخی افراد تمامی مسئولیت را به گردن آمریکای‌ها، برخی به گردن دولت و برخی دیگر نیز به گردن مخالفان دولت می‌اندازند، درواقع سهم عوامل تاثیرگذار در این بحران مشخص نیست.

وی تاکید کرد: "شورای عالی هماهنگی اقتصادی" کمیته ویژه حقیقت‌یاب تشکیل شود تا سهم عوامل داخلی و خارجی در رابطه با نابسامانی‌های اقتصادی مشخص شود و بتوانیم به صورت علمی با این بحران مقابله کنیم.

عضو فراکسیون امید مجلس همچنین تهیه برنامه‌ای با محوریت سیاست‌خارجی برای بهرگیری از دستاوردهای دیپلماسی در جهت مهار بحران، تهیه برنامه‌ای با محوریت سیاست داخلی با تاکید بر ارتقاء اعتماد اجتماعی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های انسانی در جهت مهار بحران را ضروری دانست.

گفتگوی اعتمادساز مقامات ارشد نظام با مردم و تشریح ابعاد ظالمانه تحریم به صورت شفاف برای آن‌ها مبنی بر اینکه چه اتفاقی افتاده و چه اتفاقی خواهد افتاد بسیار حائزاهمیت است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به مسئولان تاکید کرد: گفتگوی اعتمادساز مقامات ارشد نظام با مردم و تشریح ابعاد ظالمانه تحریم به صورت شفاف برای آن‌ها مبنی بر اینکه چه اتفاقی افتاده و چه اتفاقی خواهد افتاد و اینکه چگونه برای مهار بحران با حاکمیت همکاری کنند بسیار حائزاهمیت است.

مازنی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در جهان امروز که از دهکده جهانی به جهان مسطح، از جهان مسطح به اتاق شیشه‌ای، از اتاق شیشه‌ای در حال تبدیل به گوی بلورین است که هماهنگی با  این موقعیت بسیار سخت است، گفت: بنده و همکارانم در کمیسیون فرهنگی مجلس در چنین شرایطی دست تمامی عناصر تاثیرگذار در حوزه فرهنگ و هنر را می‌بوسیم و از همگان به‌ویژه مراجع معظم تقلید، دانشگاهیان، حوزه‌ویان، اصحاب فرهنگ و هنر یاری می‌طلبیم و از دولت و سازمان برنامه می‌خواهم که در آستانه تشکیل "ستاد بودجه"، اعتبارات حوزه فرهنگ را متناسب با شان فرهنگی ملت ایران تعریف کنند.

مازنی اصلاح نظام انتخابات را فراتر از اصلاح قانون انتخابات دانست و تاکید کرد: اهمیت اصلاح نظام انتخابات با مشخص کردن مفاد مورد قبول نظام جمهوری اسلامی و براساس قانون اساسی برای کشور، فراتر از اصلاح قانون و تهیه لایحه اصلاح قانون انتخابات است لذا از دولت و مجلس تقاضا دارم در  جهت اصلاح نظام انتخابات اقدامات لازم را به عمل آورند.

اهمیت اصلاح نظام انتخابات و براساس قانون اساسی برای کشور فراتر از تهیه لایحه اصلاح قانون انتخابات است لذا از دولت و مجلس تقاضا دارم در  جهت اصلاح نظام انتخابات اقدامات لازم را به عمل آورند.

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به اینکه از فعالان سیاسی انتظار می‌رود که به جای انشعابات حزبی نسبت به شکل‌گیری احزاب سراسری گام جدی بردارند، تصریح کرد: نحوه اقدام رئیس و هیات رئیسه مجلس به گونه‌ای است که گاهی شائبه مصادر قانون‌گذاری را توسط فرد یا جمعی از نمایندگان ایجاد می‌کنند که این موضوع در تعارض با اصل 85 قانون اساسی است، نمونه آن نیز در دستور کار  قرار ندادن "دو فوریت طرح تجمع و راهپیمایی" است.