معاون رئیس جمهور گفت: امروز باید بیش از پیش هوشیار باشیم تا خدای ناکرده مکر آنها ضرری به ما نرساند و خوشبختانه تا به امروز نشان داده ایم که در نهایت هوشیاری، عقلانیت و هوشمندی، سیاست خود را پیش می بریم و دست برتر را در معادلات منطقه ای داریم.

به گزارش مرور نیوز، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم بهره برداری از شش طرح و مسیر هوایی شرکت فرودگاه ها اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به مقر سازمان ملل به همه جهان ثابت شد که ایران اهل تفاهم و مفاهمه بوده و طرف آمریکایی همه تعهدات خود را زیر پا گذاشته است.

وی گفت: سرانجام قدرت منطق ایران بر زور آمریکا غلبه خواهد کرد و آنچه در سفر اخیر رئیس جمهور به سازمان ملل متحد دیده شد، جزو الطاف خفیه الهی بود  که ایران را در کانون توجه جهانیان و آمریکا را در انزوا قرار داد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: امروز باید بیش از پیش هوشیار باشیم تا خدای ناکرده مکر آنها ضرری به ما نرساند و خوشبختانه تا به امروز نشان داده ایم که در نهایت هوشیاری، عقلانیت و هوشمندی، سیاست خود را پیش می بریم و دست برتر را در معادلات منطقه ای داریم.

وی در تحلیل رفتارهای رئیس جمهور آمریکا گفت: ترامپ از نحله فکری هنری کیسینجر تبعیت می کند که به آنها توصیه کرده، آمریکا حیای سیاسی را کنار بگذارد و یکجانبه پیش رفته و به دنبال اجماع نباشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: منطق کسینجر این است که باید از منطق قدرت پیروی کنیم، او معتقد است اگر آمریکا فشار بیاورد همه قدرت های جهان و از جمله اتحادیه اروپا چاره ای جز تمکین ندارند، همانطور که دیدیم از بسیاری  پیمان های جهانی و بین المللی هم خارج شده است.

صالحی همچنین در ادامه امنیت مردم را نقطه مشترک فعالیت های سازمان انرژی اتمی و صنعت هواپیمایی دانست و تصریح کرد: در سازمان انرژی اتمی سلامت انسان ها در درجه اول اهمیت قرار دارد و به همین دلیل حداکثر استانداردها را در مجموعه تاسیسات هسته ای در نظر می گیریم.

وی در پایان از مجموعه تلاش های صنعت هواپیمایی برای غلبه بر محدودیت ها و مشکلات تجلیل کرد و خاطرنشان کرد: اینکه در سه سال گذشته و پس از برجام، بیش از دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعت هواپیمایی و فرودگاهی انجام شود کار بسیار بزرگی است، چراکه ما در گذشته وقتی به فرودگاه های خارجی سفر می کردیم از دیدن شرایط این فرودگاه ها که تا چند دهه قبل کشوری نبودند و حاکمیتی نداشتند و مقایسه آن با فرودگاه های کشورمان ناراحت می شدیم، اما به لطف خدا در این زمینه و استاندارد سازی فرودگاه های کشور قدم های بزرگی برداشته شده است.