رئیس مجلس در مصاحبه با شبکه راشا تودی گفت: حفظ برجام به نفع تامین امنیت کل منطقه و صحنه بین المللی است.

به گزارش مرور نیوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری اجلاس مجالس اوراسیا با شبکه تلویزیون روسیه راشا تودی گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه خانم موگرینی در نیویورک ابتکاری را برای حفظ برجام به ایران معرفی کرد، گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد که ما در این خصوص ناامید باشیم، در گذشته به صورت فعالانه روی این موضوع کار کرده ایم و گزارش ها حاکی از پیشرفت این مسئله است.

وی افزود: باید داخل برجام کار شود و این به نفع امنیت کل منطقه و صحنه بین المللی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی پیرامون توافق بین روسیه و ترکیه در مورد ادلب تصریح کرد: ما در زمینه حل مسئله سوریه با روسیه و ترکیه یک کار مشترک را دنبال می کنیم و فکر می کنم مذاکرات در چارچوب آستانه خوب پیش رفته است و این مدل امنیت منطقه ای است که موفق بوده است و در قضیه ادلب هم مشورت های مشترک با هم داشته ایم که رو به پیشرفت است.

لاریجانی در پاسخ به این پرسش که نظر شما در مورد اینکه روسیه موشک های اس 300 اخیرا به سوریه داده و اسرائیل نیز گفته در این خصوص عکس العمل نشان می دهد، چیست؟ اظهار کرد: بعید می دانم اسرائیل بتواند عکس العمل مهمی انجام دهد و حق می دهم به روسیه که در سوریه موشک های اس 300 نصب کرده است، چرا که وقتی اسرائیلی ها از خود رفتار ناهنجاری نشان داده و هواپیمای روسها را زده اند آنها نیز مجبور هستند که به این امر مبادرت ورزند و این حق روسیه است.