رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: قدرت دفاعی ایران در حوزه صنعت هوایی باید به روز باشد و هر روز پیشرفت کند و حتی در بخش غیرنظامی نیز با ریسک پذیری صنعت بومی می توان به پیشرفت های خوبی دست یافت.

به گزارش مرور نیوز، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه همایش صنعت هوایی، نشان اقتدار ملی که امروز سه شنبه برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشرفت های فراوانی که در حوزه ساخت پهپادها حاصل شده است، گفت: قدرت دفاعی ایران در حوزه صنعت هوایی باید به روز باشد و هر روز پیشرفت کند و حتی در بخش غیرنظامی نیز با ریسک پذیری صنعت بومی می توان به پیشرفت های خوبی دست یافت.

وی با بیان اینکه ساخت موتور جنگنده ایرانی بیش از ۹۸ درصد پیشرفت دارد و مراحل آخر را پشت سر می‌گذارد، افزود: دفاع از فضای کشور و مقابله با متجاوزان از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و نیروهای مسلح در صنعت دفاعی پیشرفت خوبی داشته و کارهای خوبی در این حوزه انجام گرفته است، در مسئله قدرت هوایی نیز با توجه به هزینه های آن باید راههای ابتکاری در پیش گرفته شود تا از هدررفت سرمایه جلوگیری شود.

باقری افزود: توان نیروهای مسلح ایران در حوزه هوایی به حدی رسیده است که هیچ کس تجاوز به حریم کشور را به ذهن خود خطور نمی دهد و این امنیت که در حال حاضر در کشور برقرار است حاصل همین دستاوردهاست.