سخنگوی ارتش برنامه های سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش را اعلام کرد.

به گزارش مرور نیوز، امیر شاهین تقی‌ خانی سخنگوی ارتش در نشست خبری صبح امروز که به مناسبت ۲۴ مهرماه سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، گفت: 24 مهر روز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی در سال 58 به فرمان امام (ره) بوده و امسال سی و نهمین سالروز عقیدتی سیاسی را پیش رو داریم.

سخنگوی ارتش در مورد برنامه های این روز اظهار کرد: تبیین و تشریح نقش و جایگاه محوری ارتش معنویت محور در 172 تریبون نماز جمعه در بیستم مهرماه که شامل سخنرانی، برپایی نمایشگاه های فرهنگی و برنامه‌های قرآن محور با همکاری شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و ستاد نماز جمعه است یکی از نمونه برنامه های سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش است.

امیرتقی خانی ادامه داد: رونمایی از تمبر یادبود فرمان تاریخی امام (ره) در سالروز تاسیس عقیدتی سیاسی در روز 23 مهرماه در مرکز همایش های کوثر ارتش، مراسم میثاق با امام (ره) و شهدای دفاع مقدس در روز 24 مهرماه با حضور نماینده ولی فقیه و امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش از دیگر برنامه های این روز است.

امیرتقی خانی تصریح کرد: آغاز 10 طرح تبلیغی آموزشی در 24 مهر از تولید مستندهای دفاع مقدس با محوریت توانمندی های ارتش با مشارکت صدا و سیما و مرکز مستند سینمایی تجربی، برپایی مسابقات تمرکز از نهج البلاغه، آغاز جشنواره نور مبین ویژه کارکنان پایور، اجرای طرح های آموزشی با تکیه بر فضای مجازی و طرح آموزشی مجتمع های فرهنگی از دیگر برنامه های این روز است.

سخنگوی ارتش افزود: دیدار با خانواده های شهدا، خانواده های موفق قرآنی، دیدار مسئولان عقیدتی سیاسی استانها با نمایندگان ولی فقیه از دیگر برنامه های این روز است.

امیر تقی‌خانی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به اینکه ارتش در زمان پیروزی انقلاب شرایط دشواری را پشت سر گذاشت، اظهار کرد: در این شرایط دشمن سعی می کرد خواسته های خود را به ارتش تحمیل کند اما ارتش با نگاه امام (ره) باقی ماند و حافظ نظام و دستاوردهای آن شد. ارتش در کنار تمام فشارهایی که گروهک های مختلف به آن آوردند همزمان در اقصی نقاط کشور قبل و بعد از جنگ تحمیلی حضوری پررنگ داشت و توانست در تثبیت،‌ اقتدار و ایستادگی نظام نقش بی بدیلی را ایفا کند.

وی گفت: در آن روزهایی که مجموعه ارتش در فشار بی امان دشمنان انقلاب بود رهبر کبیر انقلاب با فکری بلند حکمی مبنی بر تاسیس مجموعه ای به نام سازمان سیاسی ایدئولوژیک عقیدتی سیاسی ارتش را در قالب حکمی در 23 مهر صادر کردند که این حکم در 24 مهر 58 پس از تصویب به اجرا درآمد و از آن پس در تقویم ها روزی به نام سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به ثبت رسید و بنا بر این حکم ماموریت های خاصی برای رشد ارزش های اسلامی برای این سازمان در نظر گرفته شد.

سخنگوی ارتش در مورد ماموریت های عقیدتی سیاسی ارتش گفت: این ماموریت ها در حوزه های تربیتی، سیاسی، فرهنگی و آموزشی با حضور روحانیون مومن و انقلابی و فرماندهان با اخلاص در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به دستاوردهای مهم عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: مردمی تر شدن ارتش در قالب کمک های مردم یاری در حوادث گوناگون همچون زلزله، اعزام بیمارستان های صحرایی، تحکیم پایه های اعتقادی از جمله دستاوردهای سازمان عقیدتی ارتش است. رشد کم نظیر تعداد معتکفین با آماری بالغ بر 20 هزار تن از خانواده های پایور،‌ دانشجویان و همچنین افزایش سیل مشتاقان اربعین حسینی از دیگر دستاوردهای این سازمان است.

امیر تقی‌خانی با اشاره به فعالیت های عقیدتی سیاسی ارتش در حوزه های قرآنی گفت: تربیت 20 هزار فعال قرآنی، 10 هزار فعال در حوزه حدیث، برپایی 38 دور مسابقات مستمر قرآن از دیگر دستاوردهای این سازمان محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس بررسی های انجام شده از نگاه مردم ارتش، ارتشی مکتبی و مردمی و دارای نیروهای انسانی پاک و ولایی است که همچنان خط شهادت در میان آنها دیده می شود، اظهار کرد: در مبارزه با اشرار، پاکسازی میادین مین شاهد آن هستیم. سازمان عقیدتی سیاسی مفتخر است در طول 4 دهه گذشته هزار طرح فرهنگی، معنوی و تربیتی را در حوزه های گوناگون بصیرت‌ا‌فزایی، نماز، قرآن، معنویت‌افزایی و سایر حوزه های ماموریتی اجرا کرده است.

سخنگوی ارتش با اشاره به اجرای طرح 12 گانه مصباح در حوزه سربازان اظهار کرد: این طرح با کمک فرماندهان در موضوع خدمت سربازی و خوشایند کردن آن برای جوانان اجرا می شود که در ذیل طرح مصباح 20 طرح و اقدام دیگر در حوزه های گوناگون قابل اجرا است.

امیر تقی‌خانی در پایان با اشاره به سایر برنامه های سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: فعالیت 217 دارالتحفیظ، آموزش دینی به 205 هزار سرباز در قالب نماز و امور اعتقادی، 175 دوره برای 20 هزار نفر از مدیران و کارکنان ارشد و پایور در حوزه تربیت و تعالی خانواده، انتشار پنج میلیون نسخه در حوزه های گوناگون از جمله خانواده، تولید پنج بازی رایانه ای، برگزاری جشنواره تئاتر، تبیین اصل وحدت و هم افزایی میان نیروهای مسلح از دیگر حوزه های اجرایی در این طرح است. همچنین عقد 10 تفاهم نامه با سازمان های گوناگون فرهنگی و هنری در حوزه قرآن، ساماندهی هیئت های مذهبی، علوم دینی و برنامه های فرهنگی و هنری از دیگر دستاوردهای این سازمان است.