رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سامانه طب رزم و نظامی باید بتواند شرایط سخت و بحرانی را مدیریت کند.

به گزارش مرور نیوز، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در چهارمین همایش بین المللی طب نظامی آسیا پاسیفیک که در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، تاکید کرد: امروز بیش از هر زمانی آثار سلامت برای جوامع بشری روشن شده است، همه فرماندهان نظامی ارزش سلامت کارکنان را خوب می‌دانند و ما در دفاع مقدس به خوبی ارزش طب رزم را درک کردیم؛ پزشکان ما در حملات شیمیایی با ۵۰ بیمارستان نظامی جان ۵۵۴ هزار سرباز را نجات دادند.

وی خاطر نشان کرد: امروز با توجه به پیشرفت علم و فناوری نیازمند طب رزمی پویا و پیشرفته  هستیم. این طب رزم و نظامیان هستند که در شرایط سخت و بلایای طبیعی پناهگاه مردم هستند. سامانه طب رزم و نظامی باید بتواند شرایط سخت و بحرانی را مدیریت کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به برگزاری برگزاری چهارمین همایش بین المللی طب نظامی در تهران، گفت: برگزاری این کنگره ها کمک می کند تا نظامیان کشور های مختلف تجارب و دستاوردهای علمی خود را به اشتارک بگذارد ، در این راستا دیپلماسی دفاعی در گسترش روابط و همکاری ها بسیار موثر است.

باقری تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی برای تحقق اهداف بشردوستانه کمیته بین‌المللی طب نظامی و توسعه دیپلماسی نظامی در عرصه نظامی و ارائه تجربیات ارزشمند خود در زمینه درمان انبوه مصدومین شیمیایی فروگزار نخواهد کرد.

وی در پایان به جنایات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی و عربستان سعودی در یمن اشاره و اظهار کرد: امروز شاهد جنایات گسترده این رژیم ها هستیم که به بیمارستان ها حمله و مراکز درمانی را از بین می برد. از سوی دیگر گسترش گروه های تروریستی در منطقه موجب کشتار و آسیب بسیاری از مردم بی گناه و غیر نظامی شده است امیدوارم در این کنگره بتوانیم با همفکری با نقش آفرینی فعال در مقابله با این جنایات گام برداریم.