معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: اثرات فعالیت سازمان عقیدتی سیاسی ارتش امروز بر هیچ کسی پوشیده نیست. نزدیک کردن دل‌ها به خدا در هشت سال دفاع مقدس از جمله عرصه‌های عمل این سازمان به ماموریت خود است.

به گزارش مرور نیوز، امیر حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در مراسم تجدید میثاق کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه با بصیرت می توانیم توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم، اظهار کرد: بصیرت، شهادت طلبی و کار برای رضای خدا از مهمترین مولفه‌های معنویت‌گرایی در ارتش است.

امیر سیاری تصریح کرد: وقتی امام(ره) می‌فرمایند، خرمشهر را خدا آزاد کرد یعنی دل‌های شما به خدا نزدیک بود و معنویت محور بودید که توانستید دشمن تا بن دندان مسلح و مورد حمایت شرق و غرب را از سرزمین خود بیرون کنید.

وی ادامه دارد: دشمن، همواره در طول انقلاب به دنبال کسب منافع و جایگاه قبلی‌اش در ایران بوده و اگر در اطراف ما پایگاه‌های مختلف ایجاد می‌کند، برای همین است که می‌خواهد بازگشت به منافع نامطلوب گذشته داشته باشد؛ در حالی‌که ملت ما بیدار است و ما امروز در ابعاد مختلف منطقه‌ای اثرگذار هستیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های بزرگ سازمان عقیدتی سیاسی نزدیک کردن دل‌های کارکنان ارتش به خداست، گفت: اثرات فعالیت سازمان عقیدتی سیاسی ارتش امروز بر هیچ کسی پوشیده نیست. نزدیک کردن دل‌ها به خدا در هشت سال دفاع مقدس از جمله عرصه‌های عمل این سازمان به ماموریت خود است.

دریادار سیاری با تاکید بر اینکه از ویژگی‌های کارکنان ارتش تعهد و ایمان و نزدیک شدن به خدای متعال است، خاطر نشان کرد: معنویت محوری، نظم و انضباط، وجود سلسله مراتب و سلامت کارکنان در همه ابعاد چهار مشخصه ارتش جمهوری اسلامی ایران است؛ زمانی که این چهار مولفه در یک جا جمع شود، ارتشی به‌وجود می‌آید که توانمندی انجام وظایف خود در هرجا را داراست.

وی با اشاره به وظایف سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سیاست‌گذاری و اجرای معنویت محوری به عنوان مهمترین شاخصه ارتش، گفت: یکی از شاخصه‌های فیزیکی در مقایسه میان نیروهای مسلح کشورها قدرت رزمی است؛ دومین مولفه مقایسه نیروهای مسلح دو کشور، مولفه‌های غیر فیزیکی نظیر انضباط، آموزش، مهارت کارکنان در بهره‌گیری از تجهیزات است. در این زمینه دشمن فکر می‌کرد که با توجه شرایط کشور بعد از پیروزی انقلاب، در مولفه های فیزیکی و غیر فیزیکی نسبت به ما برتری دارد؛ با همین پشتوانه جرات حمله به ایران را پیدا کرد.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: دشمن بعثی بر اساس فرمول‌ها نیز باید پیروز می‌شد، اما این اتفاق نیفتاد؛ چراکه ما به فرمان امام خمینی(ره) به مولفه‌های دیگری نیز متکی هستیم که این شاخصه ها در دوران دفاع مقدس و امروز در مقابله با دشمن اثر گذار بوده است.

دریادار سیاری در پایان تصریح کرد : دشمن امروز از معنویت و روحیه سلحشوری کارکنان ارتش و سایر نیروهای مسلح ما هراس دارد و همین روحیه امروز به عنوان یک عامل بازدارنده سبب امنیت کشور در برابر دشمنان شده است.