جانشین فرمانده سپاه گفت: امروز می توانیم در هر نقطه منافع دشمنانمان را به آتش بکشانیم، ویران کنیم، در هر سطحی به آنها پاسخ موثر دهیم و بی اعتنا به قدرتشان پیش برویم.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که روز سه شنبه، ۲۴ مهر ماه در مراسم تکریم و معارفه فرماندهان سابق و جدید سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد سخن می‌گفت، اظهار کرد: هر سرزمینی تجسم سلسله خصلت‌ها و صفات پسندیده هستند و مردم استان کهگیلویه و بویراحمد نیز تجلی بخش مفاهیم بسیار زیبایی در حیات و زندگی ما هستند. محبت، مهربانی و احساس عمیق، تعصب، جوانمردی، غیرت دینی و ملی، حریت و آزادگی شجاعت و مهر و محبت به اهل بیت(ع)، وفاداری، ولایت مداری و دین داری از خصلت های مردم این دیار است.

وی اظهارکرد: ما وارث شکوه و عظمت یک انقلاب بزرگ به نام اسلام و وارث چهار دهه مجاهدت سخت و بلا انقطاع و پیوسته با سردمداران کفر و شرک هستیم. سالهاست که با ائمه کفر در ستیزیم به این دلیل که با انقلاب امام راحل و عظیم الشان و قیام آن روحانی الهی و وارسته که برای پیاده سازی احکام قرآن و شریعت در عرصه حیات مسلمانان قیام باشکوهی را بر پا کرد و در اولین قدم ستون خیمه سیاستهای استکباری یک امپراتوری بی بدیل تاریخ بشر را در هم فرو شکست.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: چهل سال گذر از فرازهای سخت یک تاریخ فشرده که همه ابعاد زندگی این ملت را در خود نهفته داشت، درگیری هایی که مقیاسی جهانی داشتند، جنگ هایی که همه در پی خاموش کردن نور خداوند که بر این سرزمین جلوه گر شده بود، بوده اند اما ملت بزرگ ایران در پرتو هدایت های رهبران عظیم الشانش(امام راحل و رهبر شجاع و کیم انقلاب) ایستادند.

سلامی تصریح کرد: شگفتی های بی نظیری در طول این مجاهدت های سرسخت آفریده شد، شگفتی هایی که در تاریخ معاصر جهان و گذشته آن تکرار ناپذیر است که در تحلیل های متعارف بیشتر به معجزه شباهت دارد تا اینکه روندی طبیعی، معمول و رایج داشته باشد.

وی ادامه داد: تصور اینکه یک ملت بتواند در اولین گام انقلابش مظهر طغیان، فساد و وابستگی، شاه مهره کلیدی قدرتی نظیر آمریکا را بدون سلاح و ساز و برگ و تنها به قوت ایمان و اسلام درهم بشکند، سخت اما به واقعیت تبدیل شده است. سقوط شاه یعنی شکست آمریکا و این یک اعجاز الهی است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بعداز سقوط شاه نیز حوادث بزرگی تکرار شدند، عنوان کرد: توطئه های بزرگی از جمله تجزیه طلبی در اقصی نقاط کشور تا پیروزی در یک جنگ بزرگ جهانی که ملت ایران آنها را خنثی کردند، نابرابرترین جنگ تاریخ که یک طرف آن آرایش به هم پیوسته همه شیاطین کوچک و بزرگ عالم بود و در یک طرف پیکارگرانی که از روح عاشورا الهام گرفته بودند، باز هم ملت ایران پیروز شد.

سلامی بیان کرد: اشغال جاسوس خانه آمریکا که در عرف سیاسی بخشی از سرزمین او تلقی می شدو گروگان گیری سیاست های آمریکا و شکست رئیس جمهور آمریکا در ان دوران و شکوه و درخشش امام بعنوان پیشوای عدالت و شکافتند سینه قدرت های بزرگ و سوختن پیکر آمریکایی ها در طبس اینها ضربات سنگینی بود که اسلام و مسلمانان بر پیکر استکبار می زدند. امام فرمودند؛ "آنها هیچ غلطی نمی توانند بکنند" و این عبارت تفسیر یک واقعیت عجیب بود که تا امروز و از امروز تا ابد استمرار خواهد یافت.

وی تاکید کرد: حصر اقتصادی، تحریم در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی جزئی از سناریوی خطرناک دشمن برای شکست دادن اسلام بود، ما به مرور که پیش می رفتیم پایه های یک تمدن برزگ را می ساختیم و آنها بر قلب سرزمین ها متمرکز شده بودند، جنگ را به درون سرزمین ما کشانده بودند، تهاجم فرهنگی، حصر اقتصادی، عملیات روانی، ارعاب نظامی و تلاش برای منزوی کردن سیاسی ما ماجراهای یک جنگ تمام عیار جهانی است که ملت ما تا به امروز به زیبایی هر چه تمام تر آن را پشت سر گذاشتند. ملت ما تمرکز قدرت دشمن را شکستند، او را از این سرزمین فراری دادند و دشمن عقب نشست.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به آیه ای از قرآن بیان کرد: به دشمنان، ظالمان و مستکبران میل خفیف هم پیدا نکنید چراکه اگر تمایل به دشمن پیدا کنید آتش شما را فرا خواهد گرفت، سوخته می شوید و اگر به دشمنانتان تکیه کنید از سوی خداوند نصرت نمی شوید. هر چه آنان استکبار بورزند و توطئه کنند به اهل و خودشان باز خواهد گشت.

سلامی اظهارکرد: هر وقت ملت با اعتماد به نفس، توکل بر خدا، اطمینان قلب و آرامش در قلب حادثه زندگی کند یعنی نصرت های الهی جاری است و امروز و گذشته انقلاب اسلامی مثال زیبایی است از نزول این امدادهاست. در تاریخ نمی بینیم که ملتی این چنین در همه جا بر آمریکا غلبه کرده باشد و هر گز از او شکست نخورده باشد. طی چهل سال، آمریکا هر کجا پا گذاشت پیام آور ویرانی، فقر، نا امنی، افسردگی، درماندگی، عقب ماندگی، تحقیر و شکست ملتها بود جزء در این سرزمین که هر چه توطئه کرد بیشتر شکست خورد.

وی گفت: هر چه بیشتر بر ما فشار آورد و ما را تهدید کرد در آن موقع فشار ما قوی تر شده ایم. آنها می خواستند ما فاقد قدرت دفاعی باشیم تا هر وقت بخواهند بر ما یورش بیاورند. همانطور که در قرآن آمده به مسلمانان هشدار می دهد که دشمنان دوست دارند از سلاح و منافعتان غفلت کنید و ناگهان بر شما یورش بیاورند.خداوند ما را به غافلگیر نشدن دعوت می کند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: غافلگیر نشدن تنها این نیست که ما زمان، مکان و حجم حمله دشمن را بدانیم تا غافلگیر نشویم بلکه گاهی ممکن است غافلگیر تفکر، نگرش و بینش خود شویم و اگر به دشمن اعتماد کنیم غافلگیری راهبری یعنی نداشتن شناخت از دشمن و خوش بین بودن به او و این تصور که او می تواند نجات بخش ما باشد.

سلامی اظهارکرد: در هیچ منطقی دشمن راه زندگی عزتمندانه را به ما نمی آموزد و راه سعادتمند شدن را برای ما هموار نمی کند بلکه دشمنی ذات او، تحقیر کردن ما آرزوی او و شکست دادن ما دستور کار اوست بنابراین با دشمن تنها باید در میدان دشمنی کرد اما ایستاد تا او را شکست داد. و ما تونسته ایم تا امروز شکست های سنگینی را به دشمنانمان وارد کنیم. آنها می خواستند و می خواهند جهان اسلام را یکپارچه تحت سیطره سیاسی خود قرار دهند.

وی بیان کرد: ملت ایران یک تاریخ مجسم از یک جهاد جامع علیه استکبار است چرا که در کارنامه اش هر جنگ نظامی، سیاسی، روانی، اقتصادی، اطلاعاتی، امنیتی، فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی را دیده و تجربه کرده است و ما تا امروز دشمن را همه جا عقب رانده ایم نه تنها عقب رانده ایم بلکه آنقدر قدرت ساخته ایم که جبهه علیه او وسیع شده است و براو غلبه کرده ایم.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: عده ای فکر می کنند این فشارهای جانبی آمریکا بر اقتصاد و سیاست ما ناشی از غلبه اوست نه این طور نیست و او راهی جز این ندارد، او از این همه فشار چه نتیجه ای می گیرد چراکه چنگ با نتایجش تعیین می شود.

سلامی تصریح کرد: تهدیدات آمریکا جز اینکه ملت ایران را قوی کرده است هیچ ثمری نداشته است، ما را تهدید به گزینه نظامی کرده اند، ما تبدیل به یک قدرت بزرگ شدیم چون باید در تراز آن قدرت بی بدیل از نظر ظاهری قدرت مند می شدیم که قدرتمند شده ایم.

وی ادامه داد: اینکه امروز می توانیم در هر نقطه منافع دشمنانمان را به آتش بکشانیم، ویران کنیم، در هر سطحی به آنها پاسخ موثر دهیم و بی اعتنا به قدرتشان پیش برویم ناشی از همین است که به ما فشار آوردند و ما پیش رفتیم.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: می خواستند ما را زیر سقف های کوتاه علم و فناوری نگه دارند اما ما این سقف ها را شکافتیم  به فضا رفتیم، هسته ای شدیم، نیازهایمان را خودمان تامین کرده ایم، امروز نیازی به آنها نداریم و هر چه فشار آوردند ما بیشتر پیشرفت کردیم. گاهی تهدیدات بزرگ یک موهبت برای یک ملت اند اگر بایستد. ما بدون تهدید خوب رشد نمی کنیم.

سلامی گفت: آنها می خواستند بین ما و جهان اسلام انقطاع ایجاد کنند فشار آوردند، جنگ های نیابتی راه انداختند، نفوذ انقلاب اسلامی بخشهای مهمی از جهان اسلام را در نوردید، قدرت سازی کرد یک نظامی وسیع و به هم پیوسته در یک جغرافیای گسترده که امروز خیابانهاف شهرها و بیابانهای بسیاری از بلاد اسلامی را به سرزمین جهاد علیه کفار، مشرکان، منافقان و خوارج تبدیل کرده است. این مسأله نشانه ایستادگی است.

وی افزود: هیچ تهدیدی نبود که آنها بتوانند و نخواهند خواستند و نتوانسته اند، دشمن نتوانستن را خوب اموخت و فهمید و شکست خوردن را به زیبایی یاد گرفت و آموزگار این درس تاریخی نظام قدرتمند جمهوری اسلامی ایران بود.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: تصورشان این بود که می توانند با فشار اقتصادی از یک طرف و عملیات روانی از سوی دیگر ایران را در بین تیغ های یک قیچی قرار دهند و مدام تردید و بی اعتمادی را در جامعه ما پمپاژ کردند و می خواستند بذر نا امیدی را در احساس و نگاه مردم بکارند و به دنبال آن فراخوان می دادند تا مردمی که انها احساس می کردند تحت فشارهای اقتصادی هستند و البته تحت فشار هم بودند و هستند از نظامشان جدا شوند اما آگاهی در کنار ایمان جزو قوی ترین عناصر حیات یک کشور است و مردم هم از تاریخ و تجربیاتی که دیده اند و شنیده اند، اوامر الهی و کلام حکمت آمیز رهبرشان فهمیدند که باید برای رسیدن به قله های بزرگ پیش بروند و صبر کنند.

سلامی تصریح کرد: مردم آگاه ما هرگز فریب واژه های به ظاهر جذاب دشمنانمان را نخورده اند و در عملیات روانی دشمن را شکست دادند و به فراخوانی ها نه گفتند، تحمل کردند زیرا می داند عزت در سختی بسیار گواراتر از ذلت در رفاه است. هر چند ما تجربه کرده ایم که ارتباط با آمریکا و غرب هرگز برای ما رفاه آور نبوده است. به تاریخ سیاه و ننگین سراسر فقر، شرمساری، ابتذال، برهنگی، بی دینی و درماندگی، وابستگی، عقب ماندگی و تحقیر قبل از انقلاب که نگاه می بینیم که درخشش ایمان در حیات ما نجات بخش ماست.

وی ادامه داد: آمریکا از هر پنجره و دری ورود کند ملت ایران اسلامی دروازه را به روی او بسته اند و راهها مسدود است و خودشان گرفتار شدند، این مبارزه ۴۰ ساله با ملت ایران برای آمریکا هزینه های فوق العاده گرانی را برای انها به همراه اورده است و تنها یک قلم آن هفت ترلیون دلاری است که رئیس جمهور امریکا گفت بدون هیچ دستاوردی(به اندازه هزینه های ۱۰۰ سال کشور ما) هزینه کرده اند و هیچ سودی جز ۴۰ میلیون انسان زیر خط فقر که از شبکه های خیریه تغذیه می کنند، نبرده اند

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: امروز انزوای سیاسی آمریکاست که به تدریج جهان در حال متحد شدن برای منزوی کردن آمریکاست بطوریکه متحدان سنتی اش از او فاصه گرفتند. آمریکایی ها بیایند و در شهرها و خیابانهای ما قدم بزنند و ببیند آیا اینجا یک کشور محاصره شده جهانی را نشان می دهد. به فضل الهی همچنان که در فشار هستیم اما در حال ساختن کشورمان هستیم.

سلامی افزود: ما بسیار قدرتمند تر از آن هستیم که محاصره و تحریم آمریکا بتواند مانع پیشرفتمان شود، ظرفیت هایمان بیشتر از نیازمان است و اگر حسن تدبیر به خرج دهیم، جهاد، تلاش و خدمت کنیم ایران آنچنان قوی خواهد شد که همه جهان قدرتمند اقتصادی امروز، به آن نیازمند خواهد شد و این همان سیلی محکمی است که رهبر بزرگوارمان فرمودند. ما در این فراز آخر نبرد این سیلی محکم را خواهیم نواخت و با سیلی جهان را از خواب بیدار خواهد کرد.

وی اظهارکرد: ما امروز در قدرت نظامی، ایستادگی، مقاومت، نبرد و پیروزی کم و کسری نداریم، بلکه شرایط دفاعی را برای پیروزی قاطع و آشکار فراهم کرده ایم نه صرفا دفاع و جلوگیری از شکست. در بعد سایسی هم امروز پیروزیم چون سیاست های منطقه و جهان به قدرت میدانی، ظرفیت و استعداد سیاسی ما گره خورده است و جهان نمی تواند مسایل سیاسی را بدون ما حل کند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: ما انزوا پذیر و تحریم پذیر نیستیم بلکه یک قدرت اقتصادی و وضعیت اقتصادی بی نظیری داریم و کمتر کشوری در جهان ظرفیت ها، ذخائر، منابع و استعدادهای اقتصادی ما را دارد. و ما می توانیم ظرفیت هایمان را به فعلیت تبدیل کنیم. در عملیات روانی هم کافی است که ملت ما دشمن را بشناسد که البته شناخته است و دشمن هر چه بگوید ملت ما برعکس ان عمل می کند و در زمینی که شما می خواهید بازی نمی کند.

سلامی اضافه کرد: ملت ایران عاشورا را در زندگی خود زنده نگه داشته است تا مثل عاشورا بایستد اما نه آنگونه که امام مسلمین تنها بماند و عاشورا تکرار می شود اما با غلبه باطنی و ظاهری مسلمانان بر دشمنانشان، امروز همچون گذشته نیست و این ملت هم تسلیم پذیر نیستند.

در پایان این مراسم از زحمات سردار یدالله بوعلی، فرمانده سابق سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد تقدیر و سرهنگ پاسدار «حمید خرم‌دل» به‌عنوان فرمانده سپاه استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.