حمیدرضا فولادگر با بیان اینکه مردم اصفهان، انسان‌های با نجابتی هستند و صدایشان کمتر شنیده شده است، گفت: در صورتی که به مشکلات مربوط به حوضه زاینده رود رسیدگی نشود، با اعتراضات مردم اصفهان مواجه خواهیم بود.

به گزارش مرور نیوز، نماینده مردم اصفهان در مجلس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال‌های گذشته، حقابه رودخانه زاینده رود از نظر شرعی و عرفی با مشکل مواجه شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید با قاطعیت پیرامون احقاق حقوق حقابه‌داران رودخانه زاینده رود، برخورد شود، افزود: حقابه به صورت درست از سراب تا پایاب تحقق پیدا نکرده و همین موضوع باعث بروز مشکلات شده است. باید حقابه با در نظر گرفتن حقوق تمام حقابه داران محقق شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوضه زاینده رود نیازی به مصوبه جدید نیست، ادامه داد: در سال‌های گذشته، پروژه‌هایی که در دستور کار قرار می‌گرفتند، دارای اولویت بندی درستی نبوده‌اند و مسائل اقتصادی در بخش‌های مختلف مانند بخش کشاورزی به درستی منظور نشده‌اند.

فولادگر تشکیل ستاد دائمی احیای زاینده رود را امری ضروری دانست و گفت: انگیزه مسوولان برای حل مشکل زاینده رود بیش از پیش شده است. مردم اصفهان، انسان‌های با نجابتی هستند و این موضوع باعث شده تا صدایشان کمتر شنیده شود و به گوش مسوولان برسد. در صورتی که به مشکلات حوضه زاینده رود رسیدگی نشود، با اعتراضات مردم اصفهان مواجه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه باید در پروژه‌های انتقال آب مسائل زیست محیطی در نظر گرفته شوند، اضافه کرد: با توجه شرایط پیش آمده باید به صرفه جویی در بخش‌های شرب، صنعت و کشاورزی توجه شود، به عنوان نمونه صنایع می‌توانند با بازگردنی آب از پساب و استفاده چند باره از آب، در صرفه جویی آب در صنایع موثر واقع شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در خصوص صرفه جویی آب در بخش خانگی اظهار کرد: باید آب شیرین از آب مورد نیاز برای شست و شو در بخش خانگی و ادارات جدا شود. بهتر است موضوع جداسازی آب شرب از آب مورد نیاز برای شست و شو از مجتمع‌های مسکونی که در حال حاضر در حال ساخت هستند، آغاز شود.

فولادگر اضافه کرد: در آینده نزدیک نه تنها در استان اصفهان، بلکه در سراسر کشور، بحران آب ایجاد خواهد شد و در صورتی که در بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعت صرفه جویی انجام نشود، بحران در بخش شرب به وجود می‌آید.