دبیرکل حزب اراده ملت ایران تاکید کرد: اصولگرایان فکر نکنند مردم از اصلاحات ناامید شوند، به سمت آنها می‌‌‌روند بلکه شاید اتفاقات بدی بیفتد.

به گزارش مرور نیوز، احمد حکیمی‌ پور دبیرکل حزب اراده ملت ایران در نهمین کنگره حزب اراده ملت ایران که صبح امروز در کانون توحید برگزار شد، با بیان اینکه بار مسئولیت ایران سنگین‌‌‌تر از آن است که تنها یک طیف آن را به دوش بکشد، گفت: آنهایی که ایران را قبول دارند ولو اینکه منتقد هستند، باید از توان و ظرفیت‌شان برای اداره کشور به کار گرفته شود؛ این حذف که بعد از انقلاب نیروها را  از هم جدا کرد و دایره را تنگ کرد، درست نیست.

وی افزود: ما به عنوان یک حزب اصلاح‌‌‌‌ طلب که ١٤ سال در سازوکار اصلاح‌‌‌‌طلبی عضو هستیم، متاسفانه دچار مسائلی هستیم که از ایده‌‌‌ها و گفتمانی که داشتیم، فاصله می‌گیریم.

دبیرکل حزب اراده ملت تصریح کرد: اینکه عده‌‌‌ای در گوشه‌ای بایستند و فقط انتقاد کنند، درست نیست. هرچه هست، برای همه است. تا این روحیه ایجاد نشود، شکاف بی‌‌‌‌اعتمادی که کشور را قطبی می‌‌‌کند، اجازه پیشرفت امور را نخواهد داد.

حکیمی‌پور تاکید کرد: همچنان امیدوار هستیم و می‌‌‌دانیم کشور ظرفیت‌‌‌هایی دارد که می‌‌‌شود در کنار هم قرار بگیریم تا از مشکلات عبور کنیم. البته رویکردها باید تعاملی باشد. ما حزبی بودیم که بعد سال‌ها که فضا بد بود، در سال ٩١ کنگره برگزار کردیم و سخنران آن، آقای روحانی بود.

وی یادآور شد: معتقدیم باید همه طرفیت‌ها در جریان اصلاحات در کنار هم قرار بگیرد، معتقدیم ریشه اصلی جریان اصلاح‌‌‌طلب توجه به اقشار محروم است و الان فشارها به این اقشار بیشتر شده است.

حکیمی پور تاکید کرد: جریان اصلاح‌‌طلبی به بازنگری نیاز دارد. در حوزه گفتمانی نیاز به آسیب‌‌شناسی داریم. در جریان اجرایی باید بتوانیم ساختار پاسخگو و شفاف را شکل بدهیم. روی اسم هم تعصب نداریم. صحبت پارلمان اصلاحات هم هست که امیدواریم به نتیجه برسد.

دبیرکل حزب اراده ملت ادامه داد: اصلاح‌‌طلبی تئوری نیست بلکه معطوف به عمل است، قانونمندی هم جزو اصلاح‌‌‌طلبی است. رفتارهای فرصت‌‌‌طلبانه و مناسبات پنهان و دور زدن قانون اگر شکل گیرد، جای سوال دارد.

حکیمی‌پور با اشاره به قانون منع بکارگیری بازنشستگان اظهار کرد: چه لزومی درباره قانون منع به‌‌کارگیری بازنشستگان وجود دارد که دوستان ما به دنبال طرح دوفوریتی باشند؟

وی تاکید کرد: اصولگرایان فکر نکنند مردم از اصلاحات ناامید شوند، به سمت آنها می‌‌‌روند بلکه شاید اتفاقات بدی بیفتد. ما متاسفانه بستر نقد درون جریانی را بستیم. باید این گفت‌‌‌وگو شکل بگیرد. متاسفانه تا کوچک‌ترین نقدی شروع می‌شود، می‌‌‌گویند عده‌‌ای به دنبال تضعیف آقای خاتمی هستند. برخی می‌‌خواهند خاتمی را به جمعی خلاصه کنند.

حکیمی پور در پایان تاکید کرد: به هر صورت اینها نیاز امروز جریان ماست و در یک کلمه مشکل ما حاکمان بی‌‌حکم است. البته مقصود این حرف را  آقای خاتمی ندانید. نمی‌دانم برخی با چه حکمی متولی جریان اصلاحات شده‌‌اند؟ در حالی که آقای خاتمی می‌خواهند دایره بازتر شود.