دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یاسوج با تاکید بر اینکه خدا، رهبری و مردم مثلث اقتدار ایران هستند، گفت: سال اول جنگ به مردم اهمیت نمی‌دادند و راه به جایی نبردیم ولی از سال دوم مردم وارد شدند و دشمن را از پای درآوردند.

به گزارش مرورنیوز، سرلشکر محسن رضایی دقایقی پیش در نخستین کنگره ملی یک هزار و 880 شهید کهگیلویه و بویراحمد در قالب اجلاسیه بسیجیان، ایثارگران و عشایر که در مصلای یاسوج برگزار شد اظهار داشت: از اینکه فرصتی پیدا کردم برای حضور در کنگره ملی یک هزار و 880 شهید سرافراز استان کهگیلویه و بویراحمد شرکت کنم، خدای متعال را شاکر هستم.

وی عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد سرزمین دلاوران و اقوام باغیرت و اصیل لر، سرزمین ولایت مدار و امام دوست، سرزمین علم، حماسه، غیرت و مردانگی است و علمای بزرگوار این منطقه همچون حضرت آیت الله سید کرمت‌الله ملک حسینی و فرزند صالح ایشان از افتخارات عشایر و ایران اسلامی هستند.

رضایی با اشاره به اینکه این استان یک هزار و 880 شهید، 9 هزار جانباز و 300 آزاده سرفراز تقدیم نظام و انقلاب کرد افزود: از جمع این شهدا 110 نفر سردار و امیر از ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یاسوج با تاکید بر اینکه نقش جهاد سازندگی این استان در جبهه‌های جنگ در انجام کارهای مهندسی تاثیرگذار بود، تصریح کرد: برگزاری کنگره ملی شهدای استان حق مردم این دیار بود که هرچند با تاخیر انجام شد ولی آن را ارج می‌نهیم.

رضایی عنوان کرد: به عنوان سرباز انقلاب و مقام معظم رهبری از همه مسوولان که برای برگزاری کنگره ملی یک هزار و 880 شهید استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله نماینده مقام معظم رهبری، فرمانده سپاه فتح، استاندار تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در 8 سال دفاع مقدس در تیپ مستقل 48 فتح می‌جنگیدند و در چندین لشکر از جمله خوزستان و فارس به صورت رزمنده و داوطلب مجاهدت  کردند و هرچند تیپ 48 فتح بنام این استان ثبت شده بود ولی رزمندگان استان در لشکرهای سایر استان‌ها حضور پیدا می‌کردند.

رضایی با تاکید بر اینکه تیپ 48 فتح کهگیلویه و بویراحمد در عملیات کربلای 4 و 5 ، والفجر 8، محرم، خیبر و بدر نقش پررنگی داشتند و در پد خندق با اینکه دشن شیمیایی زده بود تا آخرین نفر ایستادند و حتی یک نفر عقب نرفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: رزمندگانی که با خون دل و با زحمت فراوان پدر و مادر در دامن مادر تربیت شده و خود مادر در کنار اتوبوس اعزام به جبهه‌ها فرزند دلبندش را با اشک بدرقه کند و او را به سمت دفاع از قرآن واسلام هدایت کند و این فداکاری بزرگی بود که مادران این استان داشتند.

رضایی ابراز کرد: شهدای ما برای پول و پست و مقام و مسکن و خانه نرفتند، مادران شهدا فرزندان دلبند خود را به خاطر خانه و ماشین نفرستادند.

وی تصریح کرد: حقیقتا شهدای ما مثل شهدای صدر اسلام و کربلا هستند عاشقانه و با دلاوری جنگیدند، جنگ بسیار سختی بود تمام قدرت های بین الملل پشت سر صدام بودند، یکی به ما بگوید کدام قدرت بین الملل از صدام حمایت نکرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: ما از همه قدرت‌های بین‌المللی غنائم گرفتیم، تانک و نفربر از شوروی‌ها گرفتیم از انگلیسی‌ها اسلحه گرفتیم آلمانی ها بمب های شیمیایی برای صدام درست کرده بودند و همه دنیا پشت سر صدام بودند، اما چنین جبهه جهانی که روبه‌روی یک کشور قرار گرفته بود بعد از 8 سال همین شهدا تمام شهرها و روستاها را آزاد کردند و این نشان می‌دهد که فداکاری بزرگی شده است.

رضایی گفت: باید این سوال را پرسید منشأ این اقتدار روحی مادران شهدا و اقتدار آن بسیجی و رزمنده در زندان‌های عراق که وقتی افسر عالی رتبه عراق وارد زندان شده بسیجی ما جلوی او سلام نظامی نداده، افسر عراقی به او گفته که فرمانده شما به شما یاد نداد که سلام نظامی دهد و او در پاسخ گفته فرمانده ما گفته است در مقابل یک کافر سلام نظامی ندهید، چنین اقتداری از کجا آمده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: افتخاری که در پد خندق تیپ 48 فتح آفریندند و تا آخرین نفر شهید شدند از کجا آمده است.

رضایی با بیان اینکه این اقتدار از سه منشأ آمده است، گفت: اعتماد و توکل به خدا و جنگ برای خدا یک عامل اقتدار ما بوده است، دومین عامل ایجاد این اقتدار کلام امام جماران بود و هیبت و شجاعت امام جامعه و رهبر انقلاب ما در زمان کنونی و مساله سوم مردم است.

وی با اشاره به نقش مردم در 8 سال دفاع مقدس، تصریح کرد: در این جنگ تا زمانی که مردمی نشد موفق نشدیم، سال اول جنگ به مردم اهمیت نمی دادند ایران در سال اول جنگ در 4 عملیات بزرگ خود ناموفق بود سال دوم که مردم وارد شدند به موفقیت دست یافتیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مثلث اقتدار آفرین خدا، رهبری و مردم بودند که عامل پیروزی ما بود و سبب آزادسازی سرزمین‌های ما شد و سبب شد امروز سر پای خود بایستیم.

رضایی خاطرنشان کرد: ما گمشده مهمی را بعد از 300 سال که ایران مرتب شکست می‌خورد پیدا کردیم این اقتدار را باید حفظ کرد، هر وقت در این کشور سازش کارها و لیبرال ها آمدند ما نوکر شدیم، هر وقت استبداد در این ممکلت پیدا شد یا وابسته شدیم یا جنگی علیه ما تحمیل کردند.

وی گفت: علت اینکه دنیا وارد جنگ با ما شد طمع آنها بود اگر بنی صدر و لیبرال ها در این کشور نبودند دشمن به ما طمع نمی‌کرد لیبرال ها این جنگ را ایجاد کرده و انقلابی ها آن را پیروز کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: ما نیاز به یک اقتدار انقلابی در همه ابعاد داریم اقتدار انقلابی اقتدار امام گونه است و باید از صدر تا ذیل در این کشور باشد، کشور ما کشور بسیار بزرگی است جمعیت 80 میلیون نفری کشور ما برابر با همه کشورهای حوزه خلیج فارس است و دوم اینکه در ایران اقوام بسیار بزرگی وجود دارد که قوم لر که در وسط زاگرس خوابیده است انسان های بزرگ، تاریخ درخشان این منطقه است.

رضایی گفت: کردها و دیگر اقوام هم وجود دارند و چنین کشوری را باید با اقتدار اداره کرد. از سوی دیگر دشمنان سرسختی داریم همیشه در رابطه با ایران دشمنان بزرگی بوده‌اند وامروز بیشتر وجود دارند .بعضی کشورها مانند عربستان که تا  دیروز رقیب ما بودند امروز دشمن ما شده‌اند.

وی ابراز کرد: کشور ما هم رقیب دارد و هم  دشمن، و در چنین کشوری باید اقتدار انقلابی برای اداره کشور به کار برد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز نگاه به صحنه کشور نشان می‌دهد که در مساله اقتصاد جز با اقتدار انقلابی که رزمندگان ما در جنگ نشان دادند نمی توان فساد اقتصادی را از بین برد.

رضایی عنوان کرد: بدون اقتدار انقلابی نمی‌توان با فساد، قاچاق، پارتی بازی و تبعیض مقابله کرد، امروز 50 درصد از زندان‌های کشور ما مواد مخدری هستند چرا باید وضع به این منوال باشد.

وی گفت: جانبازان کشور ما هنوز درگیر جنگ بوده و در زیر سرم تحمل می‌کنند و امروز اقتدار انقلابی که کشور را آزاد کرد می‌تواند ما را از تهدیدات بیرونی و مشکلات داخلی نجات دهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: در صورتی جاده خاکی نرویم و منحرف نشویم و راه امام، رهبری، فداکاری و احترام کردن مردم را ادامه دهیم مشکلات اقتصادی و حتی غیر از این مسئله را نیز برطرف می‌کنیم.

رضایی با تاکید بر اینکه در مسائل نظامی بیش از اقتصاد تحریم بودیم به طوری که حتی سیم خاردار به ما نمی‌دادند  ابراز کرد: چگونه به قدرت اول منطقه تبدیل شدیم و موشک با برد 2 هزار کیلومتر ساختیم و پهپاد بدون خلبان به جاهای سری می‌فرستیم تا عکس بگیرند ولی نمی‌توانیم فکری به حال کشاورزی و دامداری و سایر مسائل اقتصادی کنیم.

وی با بیان اینکه نباید در راه امام و رهبری تردید درست کنید زیرا ادامه این راه راه سعادتمنی کشور است عنوان کرد: برگزاری کنگره شهدا باید با هدف تقدیر از شهدا و روشنگر راه آنان باشد تا راه را خاموش و تاریک نکنند و نسل سوم و چهارم با آرمان شهدا آشنا شوند.

رضایی با تاکید بر اینکه دشمن از ادامه راه شهدا در ایران اسلامی نگران است تصریح کرد: در همین هفته دفاع مقدس امسال بی‌بی‎سی و سایر شبکه‎های ماهواره‌ای ضد انقلاب اسلامی ابهامات و سوالات متعددی را با هدف ضربه زدن به این راه درست می‌کردند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران جنگ افزود: وقتی از مرز عبور کردیم و وارد خاک عراق شدیم برخی در داخل کشور می‌گفتند چرا از مرز خارج شدید در حالی اگر عبور کرده بودیم هنوز با صدام درگیر بودیم و صدام هنوز دفن نشده بود و بعد از آن صدام به کویت حمله کرد و آمریکا مجبور به حمله به عراق شد و افتضاحی برای آمریکا بوجود آمد ولی ایران با سربلندی سرزمین‌های خود را آزاد کرد.

رضایی با بیان اینکه داعش را امریکایی‌ها درست کردند بعد الان می‌گویند خبیث هستند و هم اکنون از آل سعود حمایت می‌کنند که از داعش بدتر هستند ابراز کرد: آمریکایی‌ها باید از صدام و داعش درس بگیرند و دست از حمایت آل سعود بر دارند.

وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی معتقد است نباید وارد مرزهای سایر کشورها شد و باید هر کشوری خود استقلال داشته باشد و وابسته به آمریکا و نوکر اسرائیل نباشند که این حرف عاقلانه، انسانی و خدایی بوده و مورد قبول همه عالم است.

رضایی با طرح این سوال که چرا آل سعود برای انتخاب دولت توسط مردم انتخابات برگزار نمی‌کند تصریح کرد: آل سعود ماهیتش روشن نیست و الا از داعش بدتر است.

وی بیان کرد: شهدای جمهوری اسلامی شهدای حیثیت و انسان خواهی و ارزش‌های انسانی هستند ولی کشته‌های آن‌ها کشته‌های بی آبرویی هستند.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه به نیروهای مسلح توصیه می‌کنم دشمن را نباید دست کم گرفت گفت: آینده کشور و ملت ایران با وجود توطئه‌های دشمن روشن بوده و به یاری خدا به تمدن اسلامی-ایرانی مورد نظر مقام معظم رهبری می‌رسیم.