وزیر اطلاعات گفت: طی چند روز گذشته سه تیم تروریستی در خوزستان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران گفت: طی چند روز گذشته سه تیم تروریستی در خوزستان شناسایی و افرادشان که 15 نفر بودند، دستگیر شدند.

وی افزود: بازداشت‌شدگان در اعترافات خود ادعا کردند که قصد انجام اقدامات انتحاری، آسیب و به شهادت رساندن بخشی از زائران را داشتند که با نیت پاک زائران اباعبدالله و همت سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر شدند.

وزیر اطلاعات افزود: تمامی تلاش‌های آمریکا با همراهی صهیونیست و در راس آنان آل سعود بر این است که کشور ما را به انواع و اقسام مختلف، دچار مشکل کنند و با سرمایه‌گذاری روی جریان‌های تجزیه‌طلب و تکفیری آنان را به انجام اقدامات تروریستی تشویق کند اما خوشبختانه از هر 100 اقدام امنیتی که در تلاش برای انجام آن بوده‌اند، 99 مورد کشف و خنثی شده و این تعداد کشف تیم‌های تروریستی در سطح دنیا و در سطح دستگاه‌های اطلاعاتی بی‌نظیر است.

علوی به اقدامات تروریستی در سایر کشورها مانند فرانسه اشاره و بیان کرد: به جرات می‌توان گفت در کشورهایی مانند فرانسه از هر 10 اقدام تروریستی تنها توانسته‌اند 5 تا 6 مورد را کشف کنند و مابقی توسط تروریست‌ها عملیاتی شده است و این در حالی است که در جمهوری اسلامی از هر 100 تیم 99 مورد کشف شده‌اند و به زیر ضربه رفته‌اند.

وی با اعلام آمادگی صددرصدی برای مقابله با اقدامات تروریستی و تکفیری، خاطرنشان کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) در این روزها شب و روز نمی‌شناسند و برای آرامش مردم به طور شبانه‌روزی کار و تلاش می‌کنند و آمادگی صددرصدی وجود دارد که تمام کسانی که در تلاش برای انجام اقدامات تروریستی هستند را سرکوب کنند.

وزیر اطلاعات با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اربعین در مرزها ادامه داد: هر ساله کار، تلاش و کوشش‌های بسیاری برای عبور آسان و راحت زائران اربعین حسینی در حوزه زیرساختی مرزها انجام می‌شود. هر ساله از وضعیت مرز بازدید می‌کنیم و شاهد پیشرفت در حوزه خدمات‌رسانی به زائرین و اقدامات مناسب زیرساختی هستیم. البته طبیعی است که تا نقطه مطلوب فاصله داریم و همه باید تلاش کنیم تا امکانات بیشتر و بهتری فراهم شود. باید به کارها شتاب بیشتری داد تا زائران با کمترین مشکل به راه‌شان ادامه دهند.

وی تصریح کرد: مسیر سیدالشهدا مسیری است که هر چه سختی آن بیشتر باشد اجر آن بیشتر است، ما باید به عنوان مسئولان و خدمتگزاران، خادم زائران باشیم و من از تمامی مسئولان استانی و شهرستان تشکر می‌کنم که در این مدت تمام تلاششان را به کار گرفتند تا وضعیت زائران بهتر از قبل شود.

علوی گفت: امید است که به بخش‌های دیگر غیر از بخش‌های زیرساختی نیز توجه بیشتری شود و به طور حتم به همت تمام عزیزان این مسائل رفع می‌شود و کار زائران با وضعیت بهتری دنبال و به انجام می‌رسد.