نماینده مردم بوشهر در مجلس گفت: قطعا به عنوان مدعیان مسؤولیت و مدیریت کشور کمبودها و ضعفهایی داریم و نباید با در نظر گرفتن نیمه خالی لیوان، مردم را از داشتن مدیران توانمندی چون شریعتمداری محروم کنیم.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر در مجلس در جلسه علنی بعدازظهر امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: زمانی که مسئله استیضاح وزیر صنعت مطرح شد آقای شریعتمداری در نشست استیضاح کنندگان حضور نیافت چرا که از سوی هیات دولت به ایشان ماموریت داده شد تا برای رسیدگی به سیل مازندران به این استان برود ایشان هم از هیات رییسه مجلس اجازه گرفت  تا در جمع استیضاح کنندگان حضور نیابد.

این عضو کمیسیون انرژی در مجلس افزود: سوابق علمی، تخصص و تعهد شریعتمداری دلایل خوبی برای رای به برادر خوبم  شریعتمداری است.

وی ادامه داد: تفکر دانش محور، راه برون رفت از چالشهای امروز کشور است. توجه به نقش مردم در قالب سمن‌ها جزو روحیه شریعتمداری است. شریعتمداری براساس رای مجلس محکوم به خدمت خالصانه در خدمت رسانی به مردم خواهد بود. باید با لحاظ کردن جمیع جهات و در نظر گرفتن همه جوانب تصمیم بگیریم. قطعا به عنوان مدعیان مسؤولیت و مدیریت کشور کمبودها و ضعفهایی داریم و نباید با در نظر گرفتن نیمه خالی لیوان، مردم را از داشتن مدیران توانمندی چون شریعتمداری محروم کنیم. پنج سال عضویت در شورای عالی کار و آشنایی با مقررات و آیین‌نامه‌ها و عضویت در هیات مدیره تامین اجتماعی و آشنایی با مباحث تخصصی تعاون از ویژگیهای شریعتمداری است که موجب آرامش خاطر ما برای اعتماد به شریعتمداری است.

خدری خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از نظرات مجلس از جمله نظرخواهی از مصری، محجوب، هاشمی، کامران و سایر نمایندگان بر توانمندی شریعتمداری صحه گذاشته و آینده خوبی را برای این وزارتخانه عریض و طویل پیش‌بینی می‌کنند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های ایشان اشکالات نگران کننده در صنعت خودرو بود. شفاف‌سازی تخلفات ثبت سفارش خودرو با درایت شریعتمداری انجام شد اما متاسفانه بر آن سرپوش گذاشته شد. برخورد ایشان با متخلفان و مافیای ثروت در صنعت و معادن قابل تحسین است.

وی سپس نامه رسمی معاون اقتصادی وزارت اطلاعات در دفاع از عملکرد شریعتمداری در حوزه صنعت و معدن را قرائت کرد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: پاکدستی شریعتمداری بر همه مشهود است. این مسئله مورد اتفاق همه دوستان موافق و مخالف است.

خدری خطاب به وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آقای شریعتمداری ان‌شاءالله با رای موافق مجلس در جایگاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار خواهید گرفت بنابراین ریشه کن کردن فقر را در اولویت کاری خودتان قرار دهید. توجه به قشر محروم کارگران و بازنشستگان نیز از اولویتهای کاری شماست که در برنامه پیشنهادی آمده است.

وی گفت: فراکسیون زنان اعلام کرد در قالب توافق نامه‌ای که بین این فراکسیون و وزیر پیشنهادی تعاون به امضا رسیده است ان‌شاءالله۳۰ درصد مدیران این وزارتخانه از توان مدیریتی بانوان استفاده خواهد کرد.