معاون پارلمانی رییس جمهور صبح امروز با وزیر دادگستری افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مرور نیوز، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور صبح امروز با وزیر دادگستری افغانستان دیدار و رایزنی کرد.

وی با اشاره به جزییات این دیدار، گفت: مذاکرات خوبی در حوزه‌های مربوط به تنغیم و همچنین بحث‌های مربوط به دادگستری و عدلیه انجام شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین با به اشاره تعداد شهروندان افغانی مقیم کشورمان، بیان کرد: کشور افغانستان از شرکای ماست و مرز‌های طولانی با این کشور داریم، شهروندان افغانستانی مقیم ایران حدود ۳ میلیون نفر هستند.

امیر تصریح کرد: در نشست امروز در زمینه مسائل مربوط به حقوق شهروندان، مهاجرت و اقامت شهروندان افغانی در جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو کردیم.

وی ادامه داد: تجار ما به افعانستان رفت و آمد دارند، در دیدار امروز درباره تسهیلات مربوط به حقوق تجار ایرانی در افغانستان هم بحث و بررسی صورت گرفت.

امیری تصریح کرد: وزیر دادگستری افعانستان قول داد تا درباره مسائل مطرح شده در سطحی که به او مربوط می‌شود، پیگیری‌های لازم با هدف ایجاد همکاری خوب میان هر دو کشور انجام دهد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: در نتیجه نشست امروز، قرار شد وزیر دادگستری افغانستان گزارش‌های مربوط به بخش‌های دیگر را هم اعلام و آنها را پیگیری کند.

امیری درباره جمع‌بندی جلسه گفت: در زمینه استفاده از مبانی نظام اسلامی در تهیه و تدوین قوانین، مباحثی را درباره تدوین قوانین جزای اسلامی داشتیم که در این خصوص ما پیشنهادیی را مطرح کردیم، همچنین در زمینه حقوق مربوط به زنان که مربوط به مباحث تنغیمی است به این نتیجه رسیدیم که می‌شود در این زمینه هم همکاری‌های مشترکی را انجام داد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه حقوق شهروندی چه در حوزه حقوق بشر و چه حقوق داخلی کشورها، موضوع مهمی است اظهار کرد: با توجه به منشوری که به دستور رئیس جمهور در موضوع حقوق شهروندی و حقوق بشر تهیه شده است و پیشنهاد همکاری در این زمینه را با طرف افغانستانی مطرح کردیم.