وزیر راه و شهرسازی گفت: سازوکار تامین مسکن برای اقشار کم درآمد را هفته‌های آینده ابلاغ می‌کنیم، موانع پروژه‌های نیمه تمام با هر عنوانی که هستند از جمله مسکن مهر یا مسکن اجتماعی را برطرف می‌کنیم.

به گزارش مرور نیوز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق قانون اساسی ما وظیفه داریم زمینه تامین مسکن مردم را فراهم کنیم، من در برنامه خود در مجلس ساز و کار تولید مسکن توسط بخش خصوصی را اعلام کردم تا تامین مسکن برای اقشار کم درآمد و متوسط به یک جریان دائمی تبدیل شود.

وی افزود: باید تولید مسکن توسط تشکل های واجد شرایط و دارای صلاحیت انجام شود و مردم از این بابت مطمئن باشند که مسکن آنها توسط تشکل‌های دارای صلاحیت تامین شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: سازوکار تامین مسکن برای اقشار کم درآمد را هفته‌های آینده ابلاغ می‌کنیم، موانع پروژه‌های نیمه تمام با هر عنوانی که هستند از جمله مسکن مهر یا مسکن اجتماعی را برطرف می‌کنیم.

اسلامی در پاسخ به این  سوال که چه رویکردی در تکمیل مسکن مهر دارید، بیان کرد: مسکن مهر یک پروژه است و عده‌ای از مردم ثبت نام کرده و قرارداد بستند، البته در جانمایی، شرایط قرارداد و شرایط حقوقی و فنی دقت لازم انجام نشده است و باید این مشکلات را حل کنیم. اهتمام ما این است که زیرساخت‌های مسکن مهر را با کمک دستگاه‌ها حل کنیم که البته مردم هم باید به ما کمک کنند.

وی تصریح کرد: بافت فرسوده شامل حاشیه نشینی و بافت تاریخی می‌شود و باید بافت تاریخی احیا شده و در آن ارزش افزوده ایجاد شود، بافت فرسوده نیز باید جایگزین شود. طبق برنامه ششم 100 هزار وارد مسکونی در سال در بافت‌های فرسوده جایگزین شود و برنامه ما احیای بافت فرسوده به صورت شهرستانی و محله به محله است.

وی در پاسخ به این پرسش که امسال چند واحد مسکونی در بافت فرسوده احیا می‌شود بیان کرد: اکنون نمی‌دانم و باید این طرح را بررسی کنم.

وزیر راه و شهرسازی درباره رویکرد همکاری این وزارتخانه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: تعامل با بخش خصوصی در اولویت پروژه‌های اجرایی است، اگر قرارگاه سازندگی هم پروژه‌ای را اجرا می‌کند طبق قانون اساسی و تصمیم دولت است، در همه دوره‌ها، دولت‌ها از ظرفیت قرارگاه سازندگی استفاده کردند؛ اگر کسی هم از این قرارگاه دعوت نکند، قرارگاه برای اجرای پروژه‌ها جلو نمی‌آید. باید در اجرای پروژه‌ها ظرفیت‌ها و ویژگی‌های آن را بررسی کرد ولی به هر حال اولویت با بخش خصوصی است.