رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: هر جا تروریسم وجود دارد آمریکا هم در آنجا حضور دارد.

به گزارش مرور نیوز، سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیر عامل در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته گفت: از روز 13 آبان تحت عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی با محوریت آمریکا یادی می‌شود و به این دلیل است که هر جا تروریسم وجود دارد آمریکا هم در آنجا حضور دارد.

سردار جلالی گفت: با سلام و درود به ارواح طیبه شهدا و همه شهدای دفاع مقدس، سرداران و سرشناسان، شهیدان همت، باکری، بروجردی و همدانی و شهدای دانش آموز را گرامی می‌داریم که در چنین روزی و در دفاع مقدس برای دفاع از کیان اسلام و انقلاب به شهدات رسیدند به ویژه شهید محمد حسین فهمیده.

وی ادامه داد: شهید بسیجی که امام او را رهبر جامعه می‌دانستند، امسال ایام آبان ماه در ایامی که مقام معظم رهبری فرمان تشکیل سازمان پدافند غیرعامل را در 8 آبان سال 82 صادر کردند، مقارن با 3 واقعه جدی دیگر هم است، یکی اربعین و 13 آبان ماه به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی و 8 آبان روز تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور.

جلالی افزود: اینکه امروز به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی با محوریت آمریکا متمرکز و تعیین شده است، در یک چنین روزی به موضوعات و مسائل پرداخته شود، آمریکا به عنوان مظهر تروریسم، هرجایی که تروریسم وجود دارد اسم آمریکا مطرح می‌شود و ما در جهان امروز از یک مثلث برخوردار هستیم که سیاستگذار، هدایت کننده و خلق کننده تروریسم از یک طرف بهره بردار و به کار گیرنده تروریسم از طرف دیگر و پشتیبانی مالی و تسهیلاتی از طرف دیگر این مثلث یعنی عربستان رژیم صهیونیستی و آمریکا.

فرمانده پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: آمریکا مظهر تروریسم است؛ آمریکایی‌ها در همه جای دنیا بخشی از سیاست‌هایشان را با تعریف و تولید تروریسم ایجاد می‌کنند. آنها در جامعه اسلامی، در منطقه بین عراق و سوریه، داعش و تکفیری‌ها را خلق، تسلیح، تجهیز و حمایت هم کردند، حمایت سیاسی تبلیغاتی و مالی. درواقع آمریکا به عنوان پشتیبان اصلی، سیاست گذار و بهره بردار در این حوزه شکل می‌گیرد و دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه گوشه پسر تروریسم را خوب تعریف کرده است، خاطرنشان کرد: گوشه پسر می‌گوید هر کس که با ماست و هر کس که علیه ما است تروریست است یعنی آمریکایی‌ها خودشان را شاخص تروریسم تعریف می‌کنند، رابطه تروریست و آمریکا اینجا دوستی و دشمنی با آمریکا تعریف و دنبال شده است و ما امروز می‌بینیم که جای پای آمریکایی‌ها هر جایی که داعش گیر می‌کند وجود دارد و تسلیحات می‌خواهد و فرمانده‌هانشان می‌خواهد جا به جا شود، با هواپیماها و بالگردهای منتقل می‌شوند و حتی در عملیات نهایی که قرار است در سوریه انجام شود، آنها هستند که به میدان آمدند و از تروریست‌ها دفاع می‌کنند.

جلالی خاطرنشان کرد: روز 13 آبان یعنی روز مبارزه با استکبار جهانی روزی است که باید به این موضوع پرداخت و به تعبیری پرده از سیاست‌های پنهان و آشکار دولت برداشت. عربستان همواره تروریست پرور و تولید کننده تروریست و پشتیبانی کننده تروریست بوده است. فعالیت‌های رژیم صهیونیستی در حوزه تروریست هم را فراموش نکرده‌ایم که می‌توان به ترور دانشمندان هسته‌ای اشاره کرد و خیلی از جاهای دیگر که اتفاق افتاد بنابراین مثلث تروریسم عربستان، آمریکا و اسرائیل است.

فرمانده پدافند غیرعامل کشور گفت: روز مبارزه با استکبار جهانی روز مبارزه با این مثلث است. امسال در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی مواجه شده‌ایم با یک مبارزه آشکار با آمریکایی‌ها، آمریکایی‌ها با به کارگیری همه توانایی و ظرفیت‌های خودشان تلاش می‌کنند که یک مرحله جدیدی از مبارزه علیه ملت ایران شروع و سازماندهی کنند. این یک صف آرایی جدی بین ما و دشمن است و در واقع امروز رهبری معظم وقتی آهنگ مبارزه و استراتژی دفاع در برابر این تهدید را ترسیم می‌کند و دنبال می‌کند، یک تکلیفی برای ما ایجاد می‌کند که بتوانیم در این استراتژی ایفای نقش کنیم و دنبال کنیم.

وی افزود: امروز تهدیدات علیه ما تهدیدات ترکیبی است. ترکیبی از تهدید عملیات روانی برای به کارگیری رسانه علیه آن ترکیبی از عملیات شناختی برای اثرگذاری از جنس محتوا بر روی ذهن مخاطب و مردم در راستای استراتژی جنگ نظامی برای بسیج تحریک و حرکت دادن هدایت مردم به این حوزه از یک جهت و در حوزه جنگ اقتصادی اعمال تحریم‌ها و در حوزه بانکی از جهت دیگر و در حوزه امنیت به عنوان ارزشمند ترین سرمایه و دارایی تولید شده توسط نظام جمهوری اسلامی در منطقه محور این تهدید ترکیبی را شکل می‌دهد.

جلالی گفت: در این تهدید مردم بستر قرار دارند و رسانه و شبکه‌های اجتماعی چسب این استراتژی هستند یعنی اجزای این تهدید را به یکدیگر می‌چسباند و دنبال می‌کنند، بخش‌هایی راجع به این استراتژی بیان شده است و چهارچوب‌هایی درباره حرکت دشمن ترسیم شده است، آنجایی که ما باید مقابله کنیم، مقام معظم رهبری چارچوب کلی دفاع دربرابر این تهدید را ترسیم نموده‌اند و فرمودند که نه جنگ می‌شود و نه ما مذاکره می‌کنیم. استراتژی اول بستن راه مذاکره است، نکته و مولفه دیگر این استراتژی این است که حمایت از دولت قانونی و منتخب مردم به عنوان کسی که امروز باید محور اداره مردم، اداره دستگاه‌ها و تأمین نیازمندی‌های مردم را داشته باشد.

فرمانده پدافند غیرعامل افزود: این جنگ اقتصادی به عنوان مهمترین محور تلقی می‌شود، دربرابر نگاه‌ها و رویکردهای سیاسی که مبنی‌بر حذف دولت یا ایجاد سازوکارهایی در کنار دولت بوده اینها را مقام معظم رهبری تصمیم گرفتند، بنابراین رویکرد اساسی حمایت از دولت و همراه با انتقاد و اصلاح در رویکرد دولت است برای مقابله با دشمن بنابراین باید کاملا به این مسئله توجه شود.

وی بیان کرد: عناصر اصلی این راهبرد مقاومتی یک حاکمیت، دو دولت، سه مردم و چهار هم راهبرد تاب آوری ملی است که درواقع می‌تواند این سه عنصر را به یکدیگر اتصال دهد. در بعد حاکمیت ملی باید تکیه بر وحدت ملی برای همه عناصر اصلی این راهبرد، دولت، حاکمیت و مردم است را شامل شود و تحت هدایت مقام معظم رهبری انقلاب که پرچمدار انقلاب هستند باید شکل بگیرد. این راهبرد را مقام معظم رهبری ترسیم نمودند و امروز ما در میانه‌های اجرای این راهبرد هستیم.

جلالی افزود: این راهبرد ناشی از تفکر اسلام ناب برگرفته از تفکر امام راحل عظیم‌الشأن و قاعده نفی سبیل در قرآن کریم است که تسلط بیگانگان را بر کشور و ملت نمی‌پسندد. بعد دیگر این راهبرد دولت است که مسئولیت‌های اجرایی جدی در این حوزه دارد، مقام معظم رهبری در بیانی می‌فرمایند که مردم باید از این دولت تصویر یک دولت مقتدر، توانا، دردآشنا، توانمند در دفاع در برابر دشمن و همچنین مستحکم در برابر تهدیدات دشمن شکل بگیرد و دنبال شود، ما امروز در حال عبور از تحریم‌های ظالمانه غربی‌ها هستیم و این باید در عمل توسط مردم حس و دیده شود. دولت در این زمینه نیاز به تقویت دارد و این تصویر را باید به مردم ارائه دهد و نقشی است که در این راهبرد پیش بینی شده است.

فرمانده پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: بخش دیگر این راهبرد در حوزه مردم است، مردم ما امروز باید شرایط و تهدیدات را بفهمند، کمااینکه خوب می‌فهمند و در شرایط حساس بصیرت انقلابی خود را نشان می‌دهند، انتظاراتی که از مردم در این راهبرد وجود دارد، یک شناخت دشمن و بصیرت انقلابی است، وقتی آمریکایی‌ها صریحا با چراغ روشن به میدان می‌آیند و علیه ما شمشیر می‌کشند، زمانی که منافقین دشمنان مردم ما به میدان می‌آیند و ایفای نقش می‌کنند جبهه دشمن شفاف و صریح مشخص و معلوم است و طبیعتا ما نباید به هر دلیلی گرایش سیاسی داخلی به زاویه‌ای غیر از این بپردازیم.

جلالی بیان کرد: همه جناح‌های سیاسی وفادار به انقلاب باید موضع صریح خود را مشخص کنند، مردم هم دشمن را خوب شناختند، مردم ما امروز قدر امنیت ایجاد شده در کشور را می‌دانند و کشورهای اطراف مشکلات ناامنی‌هایشان را مشاهده می‌کنند و ما در کشورمان امنیت داریم، این امنیت ثمره خون شهداست و ما باید قدر آن را بدانیم، درواقع سوریه سازی در بقیه کشورها یکی از راهبردهای دشمن است که آن را دنبال می‌کند. رهبر ما قدر وجود رهبری معظم رهبری انقلاب را به عنوان ستون این خیمه به عنوان منسجم کننده در برابر دشمن به عنوان فرماندهی کل در این جبهه مقاومت می‌شناسند و باید نگاهشان به سرانگشتان رهبری باشد که کدام سمت را برای حرکت نشان می‌دهند.