نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ملت بزرگ ایران 40 سال در برابر آمریکا مقاومت کرده و تا به پوزه به خاک مالیدن آمریکا تا آخر خواهد ایستاد.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در جمع راهپیمایان کرمانی به مناسبت 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با تشکر از اجتماع بسیار باشکوه مردم کرمان گفت: مردم و مسوولان با حضور خود این همایش ملی را تبدیل به وحدت و صفای ملی کردند.

وی با اشاره به حضور نسل سوم و چهارم انقلاب در راهپیایی امروز افزود: آمریکا 65 سال است در کشور ما جنایت می کند. از کودتای 28 مرداد 32 تا امروز مدام علیه این مردم در حال جنایت است.

خاتمی تصریح کرد: مسلط کردن رژیم وابسته، جنایتکار و غارتگر بر کشور که 57 سال دین ستیزی، اخلاق ستیزی و اسلام ستیزی و جنایت و غارت کارشان بود، کار آمریکاست و بعد از انقلاب نیز آنی علیه ملت فروگذار نکرده و سفارت آنها لانه جاسوسی علیه ملت بود که جوانان دانشجوی مسلمان به حق این جاسوسخانه را اشغال کردند و انقلاب دوم را صورت دادند. انقلابی که در پی آن فریاد مرگ بر آمریکا طنین انداز شد.

وی با اشاره به جنایت آمریکا در صحرای طبس عنوان کرد: هواپیما بسیج کردند که به کشور ما آمده و جاسوس های خود را نجات بدهند.

امام جمعه موقت تهران گفت: حمله صدام به ایران بی تردید با مشورت آمریکا انجام شد و حمله به هواپیمای مسافربری و جنگ اقتصادی از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون از دیگر توطئه های آمریکا علیه ملت فداکار ایران است که این روزها اوج جنگ اقتصادی است.

وی افزود: اقدام دیگر این جنایتکار، جنگ نرم افزاری رسانه ای و روانی علیه ملت ماست که لحظه ای از آن فروگذار نمی کنند و با ابزار فضای مجازی آن را ادامه می دهند.

خاتمی تصریح کرد: تقویت گروهک‌های منافقین(داعش های وطنی) کار دیگر آمریکاست. منافقینی که پوست سه پاسدار را زنده زنده کندند و آمریکا حامی اینهاست.

وی بیان کرد: در همه اغتشاشاتی که علیه ملت ما بوده و در فتنه 88 و اغتشاشات دی ماه سال 96 آمریکا دست داشته و طراحی مدام توطئه علیه ایران در مجامع بین المللی را انجام می دهد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان گفت: اینکه آمده ایم و سراسر کشور به صحنه آمده دلیل آن این جنایات است که پرونده سیاهی از این جنایات دارند و ما هدفمند و با حساب آمده ایم.

وی افزود: امام(ره) فرمودند"آمریکا شیطان بزرگ است" و آمده ایم فریاد بزنیم تا بار دیگر دنیا بداند که ایران امروز به همان شکوه سال 58 مرگ بر آمریکا را فریاد می زند.

خاتمی اظهار کرد: امروز آمریکا 40 برابر از گذشته ضعیف تر شده به طوری که در عرصه سیاسی و نرم افزاری و در سخت افزاری دارد قدرت خود را از دست می دهد و سربازان آمریکا فراوان خودکشی می‌کنند و در عرصه اقتصادی 800 میلیارد دلار کسری بودجه دارند.

وی تصریح کرد: این کشور در حال فروپاشی است آنچنان که ابرقدرت شرق فروپاشید و دیر یا زود دنیا خواهد دید این قدرت پوشالی نیز ساقط خواهد شد.

خاتمی با اشاره به روی کار بودن دروغگوترین رییس جمهور دنیا در آمریکا بیان کرد: از روزی که سر کار آمده، بیش از 2 هزار دروغ گفته و به ملت و سایر ملت ها دروغ می گوید.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به جنایتی که امروز در یمن صورت می گیرد، گفت: 12 میلیون یمنی در خطر قحطی قرار دارند و اتاق فرماندهی این جنایات در وزارت جنگ آمریکاست و همه این جنایات را از چشم آمریکای جنایتکار می دانیم و با حمایت آمریکا بحرین تبدیل به یک زندان برای شهروندانش شده است.

وی افزود: جنایاتی که در فلسطین و غزه انجام می شود همه با حمایت از این دولت خونخوار و جنایتکار است.

وی در ادامه با بیان این‌که «پیروز این میدان ایران اسلامی و شما مردم هستید»، اظهار کرد: این دیوانه گفت"تحریم بی نظیر را علیه ایران اعمال می کنیم". مرحله اول گذشت گفت" مرحله دوم از 13 آبان است". این دروغگو گفته بود تا 13 آبان صادرات نفت ایران را به صفر می رسانیم. دیدید که مجبور به عقب نشینی شدید و نمی توانید غلطی در رابطه با ایران انجام بدهید و اکنون هم می گوییم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

امام جمعه موقت تهران گفت: شرایط آمریکا بسیار شکننده است و چقدر نادان هستند کسانی که در این شرایط نسخه تسلیم و سازش با آمریکا را می‌پیچند که این تحلیل تحلیل خائنانه است و مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران در برابر این تحلیل خائنانه خواهند ایستاد. نه تسلیم و نه مذاکره‌ای هست و مقام معظم رهبری مانند حضرت امام فرمودند به هیچ کس و در هیچ سطحی اجازه مذاکره نخواهیم داد.

خاتمی اظهار کرد: ملت بزرگ ایران 40 سال در برابر آمریکا مقاومت کرده و تا به پوزه به خاک مالیدن آمریکا تا آخر خواهد ایستاد.آمریکایی ها در شرایط کنونی فریبکاری می‌کنند و می‌گویند "ما با ملت ایران بد نیستیم، با دولت ایران بد هستیم". شما با ملت درگیر هستید و می خواهید این ملت به پا ایستاده را از پا در آورید و نخواهید توانست.

وی با اشاره به این‌که «نباید فریب این شیادان جنایتکار را خورد»، بیان کرد: توطئه دیگر آمریکا دو قطبی کردن جامعه و اختلاف در این جامعه متحد و جدا کردن مردم از ولایت است که باید بیدار باشیم و این در زمره جنگ روانی و نرم‌افزاری آمریکاست که با وحدت و همدلی ان‌شاءالله دست در دست هم از این گردنه های سخت عبور خواهیم کرد. در جنگ روانی با استفاده از فضای مجازی مدام فعالیت می کند و همان که در جنگ احزاب گفتند نظام نبوی در شیب سقوط است، امروز اینها می گویند نظام اسلامی در شیب سقوط است. شما در شیب سقوط هستید و نظام اسلامی در حال اوج گرفتن و رسیدن به قله هاست.

وی تصریح کرد: این سختی ها انقلاب را آب دیده تر می کند آنچنان که جنگ هشت ساله نظام را در برابر تهاجم بیگانه بیمه کرد و مقابله با فتنه 88 نظام را در مقابل تهاجم داخلی بیمه کرد، این سختی و مشکلات انقلاب را در برابر مشکلات آبدیده می کند و نظام در حال صعود است و دشمنان ملت در حال سقوط. در شرایط کنونی، امریکا به دنبال ایجاد بدبینی در بین مردم با نظام اسلامی است و می خواهند مردم را از آینده نا امید کنند و این نقشه آمریکاست و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند" آینده به مراتب روشن تر از گذشته خواهد بود" و رمز آن مقاومت است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان اظهار کرد:با 6 موشکی که سپاه پاسداران به شرق فرات به داعش زد، سکه‌ای را که می رفت تا 5 میلیون تومان، به زیر 4 میلیون تومان سقوط کرد و معنی آن این است حتی در عرصه مقابله با مشکلات هم ضعیف شدن و کوتاه آمدن و تن دادن به قوانین بین المللی،  باعث می‌شود دزدهایی که 40 سال قبل آن‌ها را از در بیرون کردیم، از دروازه این قوانین وارد شوند، دلار و سکه را بالا برند.

وی با بیان این‌که «آنچه که کمر گرانی را در این عرصه می شکند، مقاومت است»، گفت: تا الان می گفتند 13 آبان مرحله دوم تحریم ها را آغاز می کنیم تا قیمت سکه و ارز بالا برود. امروز 13 آبان است و ان‌شاءالله خواهید دید هیچ غلطی نتوانستند بکنند و بعید نیست از این پس ضرب الاجل قرار داده و ملت را در انتظار قرار بدهند که به ملت می گویم با مقاومت و ایستادگی شما تا این مرحله سر امریکا به سنگ خواهد خورد و با همین مقاومت امریکا نابودی نهایی‌اش را خواهد دید.

خاتمی در پاسخ به این‌که «فردا چه خواهد شد؟ » افزود: قرآن کریم پیش بینی کرده که صبر کنید و تقوا پیشه کنید، دشمنان نمی توانند هیچ غلطی بکنند و تا زمانی که شما امام حسین علیه السلام، راهپیمایی باشکوه اربعین، عاشورا را و هیهات من الذله را دارید، مطمئن باشید آسیب نخواهید دید. کربلایی ها در عاشورا آسیب دیدند اما همین قیام الهی دودمان بنی امیه را از بین برد و این حضورهای شکوهمندانه شما به فضل خداوند مصداق صبر و تقواست و همه توطئه های دشمنان را خنثی خواهد کرد. این ملت با داشتن دو سرمایه پیروز است و پیروزی های آینده در انتظار اوست و آینده این ملت روشن تر از گذشته خواهد بود.

وی افزود: نخستین سرمایه، داشتن رهبری فقیه، مجتهد، جانباز، مخلص، دوراندیش، زیرک، هوشیار و سرمایه دوم، مردم همراه است. صابون گرانی به تن همه مردم خورده و تحلیل این است که پای دین و اعتقادات ایستادن هزینه دارد و شما با این شکوه آمده و از مسوولان انتظار دارید با مدیریت جهادی و شبانه روزی تلاش کنند این سختی و فشار کاهش پیدا کند و در عین حال در کنار آن در روز بیعت با انقلاب و نظام شما آمده اید و خواهید آمد و این قیام شما و انقلاب ان‌شاء الله زمینه ساز ظهور بقیه الله الاعظم باشد.