خطیب نماز جمعه تهران گفت: آمریکا از هیچ خیانتی علیه کشور ما فروگذار نکرده و همواره حملاتش به ما دو صورت نظامی و تبلیغاتی بوده است.

به گزارش مرور نیوز، آیت الله کاظم صدیقی خطیب موقت جمعه تهران در خطبه‌ های این هفته نماز جمعه تهران، گفت: از گناهانی که نعمت را بی اثر می‌کند؛ ظلم به مردم است.

وی ادامه داد: دومین گناهی که باعث زوال نعمت می‌شود این است که مردم فرهنگ خیر صله رحم و حضور در پایگاه‌های فرهنگی و علمی را ترک کنند. کفران نعمت و ترک شکر نیز از جمله گناهانی است که موجب بی اثر شدن نعمت‌ها می‌شود.

صدیقی افزود: خداوند در قرآن فرموده اند هرکسی نعمت از دست داده، باید تامل کند که چرا آن نعمت را از دست داده است. خداوند در رحمتی را که باز کرده نمی‌بندد، بلکه ناسپاسی‌ها و بدبینی‌های ما قفل در رحمت الهی هستند.

خطیب موقت جمعه تهران با اشاره به حماسه اربعین اظهار کرد: اربعین چه رزمایش و مانوری است و چه شکوه عظمتی دارد، واقعا آنگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند توصیف نا پذیر بوده و در تاریخ چنین اجتماع خودجوشی کم نظیر است. از خدا تشکر می‌کنیم که دل‌ها را این طور به سمت امام حسین عاشق کرده و این موضوع شکست تفکر ماتریالیستی، لیبرالیستی و سکولاریستی را نشان می‌دهد. گویا اسلام تازه متولد شده و اربعین نماد مقابله با تفکر مادی گرا و اشرافی گری بوده و به نوعی کلاس خودسازی است.

صدیقی ادامه داد: در عین حال اربعین مانور وحدت است، دنیای استکبار همواره بین ملت مسلمان تخم نفاق افکنده به خصوص که در رابطه ایران و عراق این موضوع شدت بسیاری داشته است. خدا یک ارتباط نامرئی بین مسلمانان ایجاد کرده به طوریکه برادران سنی هم در مراسم اربعین حضور یافتند و وحدت خود را به نمایش عملی گذاشتند. حضور مسیحیان و اسقف‌ها در مراسم اربعین و در فضای کنونی و جنگ روانی دشمن یک معجزه است.

وی اظهار کرد: ما از مردم عراق و سیاست مداران آن‌ها که برای زائران امام حسین کم نگذاشتند تشکر می‌کنیم، از کسانی که موکب‌ها را فراهم کردند، قدرانی می‌کنیم. امروز نیروی انتظامی پیروز میدان است که همه تسهیلات خدمت به زائران را فراهم کردند.

صدیقی با اشاره به تحریم‌ های آمریکا علیه ایران گفت: تحریم ها برای کشور ما برکت داشت، همین تحریم‌ ها کاری کرد که ما به صنعت و ساخت موشک برسیم. ما امروز جنگنده می سازیم، شرکت های دانش بنیان داریم، پهباد داریم. آمریکا از هیچ خیانتی علیه کشور ما فروگذار نکرده و همواره حملاتش به ما دو صورت نظامی و تبلیغاتی بوده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به روز 13 آبان، خاطر نشان کرد: این روز خاطره 3 اتفاق را در اذهان زنده می‌کند؛ اول تبعید حضرت امام به خاطر اعتراض به قانون کاپیتولاسیون بود. ما امروز از مسئولان درخواست داریم که قوانین ذلت‌بار را دنبال نکنند. FATF دنباله همان کاپیتولاسیون است و رهبر انقلاب فرمودند که آنها این قوانین را برای استعمار می‌نویسند. از شورای نگهبان تشکر می‌کنیم که شورای مردم و انقلاب را برآورده کرد. ما باید به جای اعتماد به این و آن از ظرفیت جوانان و ظرفیت‌های داخل کشور استفاده کنیم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: خاطره دوم 13 آبان، شهادت دانش‌آموزان در سال 57 به دست رژیم شاه بود و حادثه سوم تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام بود. حضرت امام در تایید این کار دانشجویان گفتند کار خوبی کرده‌اید و‌ آن را دامه دهید.

صدیقی تصریح کرد: در جریان تسخیر لانه جاسوسی یک ملت توانست هیمنه آمریکا را زیر سوال ببرد و زیر پا له کند و این ضرب شستی از سوی جوانان ما بود که موجب اقتدار و عظمت انقلاب شد. اما 13 آبان امسال با توجه به تحریم‌های آمریکا شرایط خاصی داشت. آنها با اعمال تحریم می‌خواهند سر جهان را کلاه بگذارند. 

وی ادامه داد: آمریکا در این 40 سال به ما حمله و جنگ را بر ما تحمیل کرد و هر نوع جنگ تبلیغاتی و اقتصادی که توانستند علیه ما به راه انداخت، اما در این مصاف برنده اصلی مردم ایران و انقلاب اسلامی بوده و امروز اقتدار و نفوذ منطقه‌ای ما با 40 سال پیش قابل مقایسه نیست و آمریکا در حال پسرفت است. آمریکا آن هیمنه سابق را ندارد و در دیپلماسی عمومی هم شکست خورده و ملت‌ها نفرتشان از آن بیشتر شده، اما محبوبیت ما و توسعه جبهه مقاومت و شکستن سد داعش، موجب عظمت انقلاب شده است.

خطیب موقت جمعه تهران با اشاره به تحولات منطقه گفت: محکومیت شیخ سلمان در بحرین یک ننگ برای آل‌خلیفه بود. امروز مقاومت یمن هم قابل ستایش است، اما این کشور هم‌اکنون با شرایط اقتصادی و بهداشتی وخیمی دست و پنجه نرم می‌کند.