فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش از برگزاری همایش ملی واکاوی تهدیدهای نوپدید دفاعی نظامی در روز دوشنبه خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، امیر سرتیپ حسین ولیوند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش صبح امروز شنبه در نشست خبری نخستین همایش ملی واکاوی تهدیدهای نوپدید دفاعی نظامی گفت: در سال‌هایی که بحث اقتصاد مقاومتی و عدم برگزاری همایش‌هایی که ممکن است از کارایی لازم برخوردار نباشد و فقط هزینه زا باشد، مطرح است، ما اقدام به برگزاری این همایش کرده‌ایم؛ چراکه معتقدیم در دنیای امروز به ویژه برای جمهوری اسلامی ایران که بیشتر در معرض تهدید دشمنان قسم خورده قرار دارد باید تهدیدات به درستی شناخته شود.

وی با تاکید بر اینکه مبنای این همایش بحث شناخت تهدید و توجه به جهان اطراف است، افزود: در مقطعی تهدید فقط از نوع سخت مطرح بود، ولی امروز تهدیدات آنقدر پیچیده و متنوع شده که لازم است چنین همایش هایی برگزار شود و تهدیدات مختلف از ابعاد و مولفه‌های گوناگون مورد بررسی قرار بگیرد.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در بعد مسایل نظامی، به تاکتیک، عملیات و راهبرد می‌پردازد و این همایش نقطه وصل هر سه اصل است و می‌تواند نتیجه کاربردی بسیار خوبی برای مجموعه نیروهای مسلح داشته باشد.

ولی‌وند با اشاره به برگزاری همایش در سطح ملی، چیستی و ارکان تهدیدهای نو پدید، تهدیدات نوپدید در حوزه نظامی، تهدیدات نظامی در حوزه سایبر جنگال، تهدیدات در حوزه فناوری آی‌تی، تهدیدات در حوزه های سیاسی و اقتصادی، تهدیدات نو پدید در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و تهدیدات زیست محیطی را ۸ محور عمده این همایش عنوان و خاطر نشان کرد: نخستین همایش ملی واکاوی تهدیدهای نوپدید دفاعی نظامی دوشنبه هفته جاری در دو نوبت صبح و عصر در دانشگاه فرماندهی و ستاد برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره ارسال حدود ۶۰۰ مقاله به دبیرخانه برگزاری همایش خاطر نشان کرد: طی جلسات بررسی مقالات ارائه شده و چهار مرحله داوری، در نهایت ۳۲۱ مقاله پذیرفته شد که در روز اصلی همایش تعداد ۴۸ مقاله ارائه خواهد شد.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش ادامه داد: فردا همچنین نمایشگاه و کارگاه‌های جانبی همایش با حضور معاون هماهنگ کننده ارتش افتتاح خواهد شد. در روز برگزاری همایش نیر پنل‌هایی با موضوع بررسی تهدیدات حوزه اقتصاد، جنگال و سایبری، نظامی، زیست محیطی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برگزار خواهد شد.

ولی‌وند با بیان اینکه در برگزاری همایش، تمام دانشگاه‌های نیروهای مسلح  و بسیاری از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌های نظامی با یکدیگر همکاری داشته‌اند، اظهار کرد: نگاه ما اصالتا به برگزاری همایش و توجه به ماحصل کار برای بهره‌برداری در حوزه کاری نیروهای مسلح و بخش‌های غیر نظامی کشور است. حضور بسیار خوب بانوان در این همایش از دیگر ویژگی‌های همایش است.

وی در پایان از فراهم بودن امکان همکاری دانشگاه دافوس با دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف دانشگاهی خبر داد و گفت: دانشگاه دافوس از  دانشجویان مقاطع ارشد به بالا که در حوزه های مختلف در رفع مشکلات به ما کمک کنند، استقبال می‌کند.