فرمانده دانشگاه جنگ گفت: برای مقابله با تهدیدات و دشمنی که برای ضربه به ایران قسم خورده، نیاز به همگرایی آحاد ملت داریم.

به گزارش مرور نیوز، امیر حسین ولیوند فرمانده دانشگاه فرماندهی جنگ در حاشیه نخستین همایش ملی واکاوی تهدیدهای نوپدید دفاعی نظامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مقدمات برگزاری این همایش را از سال گذشته کلید زدیم و در این همایش سعی بر آن شد تا تمام تهدیدات نوپدید بررسی شود.

وی با بیان اینکه این همایش در هشت محور اساسی برگزار می شود، افزود: یکی از مهم ترین محورها که اهمیت خاصی هم دارد تهدیدات نظامی است و از دیگر تهدیدات می توان به تهدیدات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه فناوری اطلاعات جایگاه رفیعی در تشخیص تهدیدات دارد، اظهار کرد: در این همایش پنل‌ها و نشست های گوناگونی برگزار می شود، اعتقاد دارم که همایش تهدیدات نوپدید یکی از بهترین همایش هایی است که ما در این عرصه تاکنون داشته‌ایم.

ولی‌وند با اشاره به اینکه این اولین بار است که به واکاوی تهدیدات نوپدید در کشور می پردازیم گفت: از اساتید و دانشجویان بسیار خوبی از تمامی دانشگاه‌های کشور و نه ‌تنها دانشگاه های نظامی، حدود ۶۰۰ مقاله دریافت کردیم. کارگروه‌های مختلفی برای بررسی این مقالات تشکیل شد تا نهایتا حدود ۴۸ مقاله برتر امروز ارائه ‌شود.

فرمانده دانشگاه فرماندهی جنگ با ابراز امیدواری از اینکه نتایج این همایش به شکلی کاربردی به نفع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران باشد، تصریح کرد: ما اعتقاد داریم که برای مقابله با تهدیدات و برای مقابله با دشمنی که برای ضربه به ایران قسم خورده است نیاز به همگرایی آحاد ملت داریم. ما باید به عنوان ارکان نظامی و مسلح در مواجهه با تهدیدات دشمن پیشتاز باشیم که برگزاری این همایش به عنوان یکی از جلوه های این پیشتازی است.