دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: می‌توانیم دهه پنجم انقلاب اسلامی را به عنوان دهه افول و سقوط آمریکا اعلام کنیم.

به گزارش مرور نیوز، آیت‌ الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم گفت: هفته بسیج که یادآور رشادت‌های بسیج و به عنوان یکی از ارکان نظام تبریک می‌گویم هفته وحدت که هفته بشارت پیروزی و اقتدار و انسجام را نیز تبریک می‌گویم.

 

آیت‌الله اراکی تصریح کرد: مسئله وحدت، مسئله‌ای اساسی است که هم در جمهوری اسلامی و هم در نظام اسلامی کلان به آن تاکید شده و در نظام اسلامی کلان اسلام برای یکپارچکی همه جهان آمده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: نظام ولایتی و ولایت که در نظام اسلامی به آن تاکید شده،  نظام به هم پیوستگی است و اگر از ولایت صحبت می‌شود و یا اگر در فرهنگ دینی ما از ولایت به عنوان حاکمیت نام برده می‌شود به معنی یکپارچگی نظام است.

وی با اشاره به وجود پیوند در این یکپارچگی افزود: این پیوند در نظام ولایی پیوندی از بالا به پایین است که از فرمانروایی خدا شروع و در فرمانروایی رسول اکرم و بعد از ایشان و ائمه اطهار ادامه پیدا می‌کند که فرمانروایی رسول اکرم و ائمه از همان جنس فرمانروایی خدا است و در زمان غیبت با ولایت فقیه ادامه پیدا می‌کند.

آیت‌الله اراکی با تشریح ویژگی‌های جامعه ولایی افزود: جامعه‌ای که فرمانروایی خدا را بپذیرد جامعه‌ای یک جان و یک روح می‌شود اگر از یک انسان متعهد بپرسید که از چه فرمانروایی پیروی می‌کند در جواب خواهد گفت: فرمانروایی برای خدا است و این معنی لا اله الا الله است و توحید یعنی همین اطاعت از فرمانروایی خدا که بر هر خداپرستی واجب است معنی توحید و لا اله الا الله را بداند اله یعنی معبود و معبود یعنی فرمانروایی محض که از آن خدا است و عبادت خدا به معنی رکوع و سجود نیست به معنای اطاعت خدا است.

وی ادامه داد: این رکوع و سجود نیز به دلیل دستور خدا انجام می‌شود اگر فرشتگان به دستور خدا برای انسان سجده کنند از خدا پیروی کردند نه از انسان. همین نماز اگر برای انگیزه دیگری و یا به دستور کس دیگری خوانده شود چیزی جز شرک نیست اگر مسجدی را برای غیر خدا و با نیت غیر بسازیم تبدیل به مسجد ضرار خواهد شد همین نماز و مسجدی که بسیار مقدس است میزان در عبادت خدا عمل به فرمان خدا است.

 دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: رسول فرمانروایی است که از سوی خدا منصوب شده است و فرمان او فرمان خدا است، ولی فقیه هم در زمان غیبت همین طور می‌باشد.

اراکی با بیان اینکه وحدت یک مصلحت سیاسی نیست، خاطرنشان کرد: وحدت قوام جامعه اسلامی است و اطاعت از یک فرمانروا است لذا وحدت یک امر بنیادی است مسئله وحدت مسئله هویت جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه عزت نتیجه طبیعی وحدت است گفت: امروز ایران اسلامی با پذیرش فرمان خدا که همین پذیرش خدا اثر دارد و اثرش عزت است عزتمند شده و ثابت کرده که نتیجه طبیعی وحدت عزت است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: جامعه‌ای اسلامی دارای عزت است یعنی جامعه‌ای است که شکست ناپذیر خواهد بود و جامعه شکست‌ناپذیر حتما پیشرفت می‌کند به همین دلیل است که جامعه اسلامی ایران را در مسیر پیشرفت می‌بینیم.

وی ادامه داد: هر چند مشکلاتی در مسیر این راه وجود دارد، اما این مشکلات طبیعی است و خدا نیز از این مشکلات اطلاع داده است و این را فرموده است که شما را در بوته آزمایش قرار خواهیم داد تا نیت‌های شما را بسنجیم که کارهایتان تا چه حد با نیت اطاعت از خدا است.

وی با اشاره به چهل سالگی انقلاب خاطرنشان کرد: ما در چهل سالگی انقلاب اسلامی سربلندیم و از این پایداری در اطاعت خدا پیشانی شکر به خاک می‌ساییم و از خداوند تشکر می‌کنیم که ما را در این راه پایداری عطا فرمود.

آیت‌الله اراکی تصریح کرد: ما با آغاز انقلاب بت بزرگ کشور خود را شکسته و شاه را از کشور بیرون کردیم و این طاغوت ریشه دوانده شده را به زیر کشیدیم این اولین پیروزی ما بود ما در هر دهه از انقلاب اسلامی یک طاغوت را به زیر کشیدیم در دهه اول انقلاب طاغوت صدام، در دهه دوم طاغوت اتحاد جماهیر شوروی از جمله طاغوت‌هایی است که به واسطه انقلاب اسلامی به زیر کشیدیم.

وی در ادامه با اشاره به طاغوت حاکم بر جهان افزود: در دهه چهارم انقلاب آماده آن هستیم که طاغوت حاکم بر جهان که متجلی در آمریکا است را به زیر بکشیم و دهه پنجم انقلاب اسلامی را دهه افول، شکست و به زور کشیده شدن طاغوت حاکم بر جهان را اعلام کنیم.