وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: آنچه که ما به دنبال آن هستیم جلوگیری از خشونت و جنگ و بازدارندگی است. این که کسی به خود اجازه فکر کردن برای تعدی به ایران را ندهد.

به گزارش مرور نیوز، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آیین آغاز به کار نمایشگاه بین المللی هوایی ایران، با بیان اینکه نمایشگاه هوایی برای ایران تجلی اراده، خواستن و نماد تحقق نظریه مقاومت در برابر زورگویی است، گفت:  بر این اساس می‌خواهیم موفقت هموطنان را به نظاره بنشینیم و احساس غرور کنیم.

وی افزود: پیشرفت های علمی و فناوری برای همه ملت‌ها مایه افتخار است، برای ملت‌هایی که تحت فشار قدرت‌های زورگو و به رغم مخالفت آنها پله‌های موفقت را طی می‌کنند احساس غرور مضاعفی را به همراه دارد.

وی با بیان این‌که نمایشگاه هوایی سمبل تحقق رویای بشری برای پرواز و تسخیر آسمان است، تصریح کرد: محکوم می‌کنیم کسانیکه تلاش می‌کنند دیگران را  این علم هوانوردی محروم کنند؛ در حالیکه آنها به پیشرفت‌هایی که بر پایه خون‌های ریخته شده مختلف جهان و متکی به ثروت‌های ملت‌های جنگ‌زده اقصا نقاط دنیا توانسته‌اند دستاوردهای بزرگی را پیدا کنند، اما با سوء استفاده از این علم، قلدرمابانه، ظالمانه و گستاخانه به دنبال تئوری برتری هوایی بر فضای سایر کشورها هستند.

وی تاکید کرد:  امروز جمهوری اسلامی ایران با نشاط، استوار و سربلند با اعتماد به نفس کامل  در برابر مسئولان نفرت‌پراکن، دروغگو، عهدشکن و جنایتکار آمریکا ایستاده است. 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: نمایشگاه هوایی نشان می‌دهد آمریکایی‌ها با تحریم ظالمانه علیه ملت ایران حیثت خودشان را مخدوش می‌کنند. جلوگیری از پیشرفت و توقف استقلال خواهی ملت ایران سرابی بیش برای آمریکایی‌ها نخواهد بود.

امیر سرتیپ حاتمی گفت: این اقدامات که در ذات خود ماهیت استکباری دارد با اقدامات غیرمسئولانه دولت دونالد ترامپ در صحنه بین المللی و اشتباهات مکرر آنها در نادیده گرفتن صلح و امنیت بین الملل به منزوی شدن بیشتر آمریکا منجر شده و خواهد شد.

وی  با بیان  این‌که ملت ایران 40 سال پیش آمریکا را به عنوان نماد استکبار از سرزمین خود بیرون کرد و با افتخار طی ماه‌های آینده جشم چهلمین سال استقلال را برگزار خواهد کرد، اظهار کرد: این حرکت الگویی برای سایر ملت‌هایی شده که می‌خواهند سرزمین خود را از لوث وجود زورگویان و چپاولگران پاکسازی کنند. 

وی با اشاره به این‌که پیام ما از جزیره کیش به خلیج همیشگی فارس به دوستان، همسایگان و همه کسانیکه صلح را دوست دارند، صلح و دوستی است، افزود: اصل کلیدی و مهم صلح و رفاه برای همه و جهان عاری از خشونت  در سایه مشارکت و همکاری از اصول خدشه ناپذیر جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر دفاع در ادامه با بیان این‌که  معتقدیم همسایگان ما برای همیشه همسایه ما هستند، گفت: لذا حافظه تاریخی بلند مدت و عقلانیت آنها در نگاه راهبردهای ما مانند لوح‌های ماندگاری است که هیچگاه مایل نبوده‌ایم روی آن نقطه ای تاریک نقش ببندد.

امیر سرتیپ حاتمی تاکید کرد: آنچه که ما به دنبال آن هستیم جلوگیری از خشونت و جنگ و بازدارندگی است. این که کسی به خود اجازه فکر کردن برای تعدی به ایران را ندهد.