نماینده بندر عباس گفت: بیشتر کارگاه های کوچک، متوسط و حتی بزرگ رو به تعطیلی هستند و متاسفانه سازمان خصوصی سازی با واگذاری های غیر اصولی کارگاه های تولیدی بزرگ و متوسط به افراد نااهل بیکاری را تشدید کرده است.

به گزارش مرور نیوز، احمد مرادی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان قرائت گزارش کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی درباره آسیب شناسی وضعیت شاغلان و بیکاران با رویکرد حمایتی، با بیان اینکه ایران ظرفیت های بالایی درحوزه اشتغال دارد، گفت: به دلیل عدم مدیریت مناسب، نرخ بیکاری در کشور فاجعه بوده و میزان دستمزد و مزایا برای کارکنان غیرقابل قبول بوده و آمارهای غیر واقعی در حوزه اشتغال داده می شود که باید جلوی آمارهای غیر واقعی در این حوزه گرفته شود.

وی ادامه داد: واکاوی در این حوزه به بروکراسی های زائد در کشور می رسد و بیشتر کارگاه های کوچک، متوسط و حتی بزرگ رو به تعطیلی هستند و متاسفانه سازمان خصوصی سازی با واگذاری های غیر اصولی کارگاه های تولیدی بزرگ و متوسط به افراد نااهل این موضوع را تشدید کرده است.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر دولت نمی تواند اشتغال ایجاد کند، آمار غلط ندهد، افزود: آمار بیکاری در برخی استان های کشور به حدود 78 درصد می رسد که موضوع نگران کننده ای در جامعه است و براساس آمار مرکز پژوهش ها و مرکز آمار نرخ بیکاری در کشور بسیار نامناسب است.

مرادی با بیان اینکه بیکاری برای کشور آسیب اجتماعی و امنیتی ایجاد می کند، اظهار داشت: براساس برنامه ششم توسعه به دولت تکلیف شده که سالانه یک میلیون شغل در کشور ایجاد شود اما این موضوع محقق نشده و مجلس باید بعد نظارتی خود را در این زمینه فعال کند.

وی با تاکید بر اینکه تحصیلکردگان زن و مرد با یک سرخوردگی در حوزه اشتغال مواجه شده اند، افزود: ایران در حوزه اشتغال با کشورهایی همانند عراق، سوریه و افغانستان مقایسه می شود که جای تاسف دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت اشتغال در کشور وجود دارد، ادامه داد: ایجاد اشتغال پایدار به همت، باور و تلاش نیاز دارد و مجلس و دولت باید این موضوع را دنبال کنند.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه علیرغم تمامی ظرفیت ها دغدغه اشتغال در استان هرمزگان مشاهده می شود، تاکید کرد: زیبنده مجلس و دولت نیست که در استان هرمزگان نرخ بیکاری به بالای 27 درصد برسد در حالی که ظرفیت هایی همانند دریا، گردشگری و بنادر در این استان وجود دارد که باید این ظرفیت ها دیده شود تا آمار بیکاری کاهش یابد.