نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز درخواست اولویت بررسی طرح اصلاح قانون استفاده از حداکثر توان تولید داخل و حمایت از تولید ملی را بررسی کردند.

به گزارش مرور نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، درخواست اولویت بررسی طرح اصلاح قانون استفاده از حداکثر توان تولید داخل و حمایت از تولید ملی را بررسی کردند و در نهایت با ۱۰۵ رای موافق، ۴۴ رای مخالف و 5 رای ممتنع با این درخواست موافقت کردند.

حمیدرضا فولادگر به عنوان درخواست‌کننده اولویت بیان کرد: در سال گذشته گزارشی در خصوص واردات کالا علی‌رغم وجود قانون استفاده از حداکثر توان تولید داخلی را به مجلس شورای اسلامی ارائه دادیم که در نهایت به این نتیجه منجر شد تا شفافیت و بروزرسانی در این قانون انجام شود و راه‌های دور زدن آنها بسته شود.

وی افزود: در سال گذشته این طرح به صحن مجلس شورای اسلامی آمد و به چند مواد آن ایراداتی گرفته شد که ما آن را برطرف کردیم. اکنون نیز با توجه به ضرورت حمایت از تولید داخل تصویب این طرح بیشتر اهمیت یافته است، چرا که با نوسانات ارزی و بالارفتن هزینه واردات کالا فرصت خوبی برای حمایت از تولید داخل ایجاد شده است که ان‌شاءالله بتوانیم با تصویب سریعتر این طرح از این فرصت استفاده کنیم.