رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: یکی از دغدغه های بسیج ورود به رفع آسیب های اجتماعی است به ویژه در حوزه طلاق که در بسیاری از خانواده ها رخنه کرده است.

به گزارش مرور نیوز، سردار غلامحسین غیب‌ پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه عمده برنامه های بسیج بر خدمت رسانی به مردم متمرکز شده است، گفت: در حال حاضر اولویت فعالیت های بسیج، خدمت رسانی در مناطق محروم و حل مشکلات اقتصادی است؛ به ویژه در شرایط فعلی که مردم از فشارهای اقتصادی رنج می برند این خدمات دوچندان می شود.

وی تصریح کرد: بسیجیان در قالب گروه‌های جهادی جهت محرومیت زدایی در مناطق محروم حضوری فعال داشته داشته اند.

بسیج عنصری تک بعدی نیست

غیب‌پرور اظهار کرد: بسیج عنصری تک بعدی نیست؛ بلکه در هر عرصه ای در جهت رفع مشکلات و آسیب ها ورود کرده و خدمتی اثرگذار داشته است. این نهاد اقدامات فرهنگی زیادی را انجام داده و به طور جدی در تولید محصولات فرهنگی و هنری همچون کتاب، فیلم، تئاتر ورود پیدا کرده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های بسیج ورود به رفع آسیب های اجتماعی است به ویژه در حوزه طلاق که در بسیاری از خانواده ها رخنه کرده است، آسیب شناسی کرده ایم و در حال حاضر بیش از 10 هزار نفر از اقشار بسیج و بسیج طلاب در جهت مشاوره به جوانان در جلوگیری از طلاق فعالیت دارند.

وی گفت: در دو سال اخیر با گسترش فعالیت ها و برنامه ها خدمات بسیج را به سمت و سوی مردمی بودن پیش برده ایم.

غیب‌پرور تصریح کرد: بسیج نگاهی بین المللی به جریان ها دارد و همایش هایی با موضوع مقاومت و حمایت از مردم مظلوم جهان به ویژه یمن برگزار کردیم.