وزیر کشور گفت: همه باید برای موافقیت شهردار جدید تلاش کنیم دولت، شورای شهر هم باید شهردار را در اجرای وظایفش حمایت کند.

به گزارش مرور نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در مراسم اعطای حکم پیروز حناچی شهردار جدید تهران که ظهر امروز (پنج‌شنبه 8 آذرماه) در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: با فراز و فرود‌هایی که معمولا در انتخاب‌ها رخ می‌دهد در نهایت با حمایت و انتخاب اعضای شورای شهر و فرآیند انتخاب شهردار انجام شده و پیروز حناچی برای این سمت انتخاب شد.

رحمانی فضلی این حکم را به عنوان یک امانت خطاب کرد و برای حناچی آرزوی موفقیت کرد.

وی تاکید کرد: امور فرهنگی جز با تامل، تحمل و اقناع‌سازی انجام محال است و همه دستگاه‌ها باید با همدلی کار خود را پیش ببرد.

وزیر کشور با اشاره به تجربه پیروز حناچی و سوابق وی گفت: همه باید برای موافقیت شهردار جدید تلاش کنیم دولت، شورای شهر هم باید شهردار را در اجرای وظایفش حمایت کند.

وزیر کشور اظهار کرد: مدیریت یکپارچه یکی از مسائل مهمی است که باید مدنظر قرار بگیرد البته دغدغه‌هایی در نحوه اجرا وجود دارد به مرور با گسترش حوزه و مسئولیت حل خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: غرامت‌های پایدار مسئله دیگری است که لایحه آن به شهردار ارائه می‌شود تا اعمال نظر‌های لازم را در صورت ضرورت بر آن انجام دهد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه مطالبه اول مردم تهران حل معضل ترافیک است، بیان کرد: مشکل ترافیک اولویت اول در مطالبات مردم است و باید به صورت ضربتی و فوق‌العاده حل شود و به همان نسبت این تعهد هم بر دوش ما هم است.

وی در ادامه افزود: بحث دیگر مباحث اجتماعی است که از اعضای مهم آن شهرداری‌ها هستند در این باره حل مسائل حاشیه‌نشینی هم باید در دستور کار قرار بگیرد.

رحمانی فضلی در پایان با اشاره به طولانی شدن زمان انتخاب شهردار خاطرنشان کرد: در مراحل اداری تفاسیر و استنباط‌های مختلفی وجود دارد تا به اجماع برسد زمان می‌برد و اکنون همه دستگاه‌ها باید با قدرت شهردار را حمایت کنند.