فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی گفت: امروز هم‌افزایی بی‌سابقه‌ای بین ارتش و وزارت دفاع و نداجا و صنایع وجود دارد که سرعت امیدبخشی را به ارتقا نیروی دریایی بخشیده است.

به گزارش مرور نیوز، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در مراسم الحاق ناوشکن سهند به ناوگان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز برگزار شد، گفت: امروز دهمین روز آذرماه 97 در تاریخ نیروی دریایی روز بسیار مهمی است، روح شهیدان والامقام سهند در این میدان حاضر و ناظر و شاهد هستند و شهادت می‌دهند بر اینکه شما توانسته‌اید و می‌توانید هر ناممکنی را ممکن کنید؛ و البته از این روزهای مهم در تقویم نیروی دریایی کم نبوده و کم هم نخواهد بود.

وی با بیان اینکه در 40 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیروی دریایی خط روشن پرافتخاری را طی کرده است، افزود: در این خط نورانی نقاط عطفی هم وجود دارد که اشاره به آن‌ها اشاره به عظمت انقلاب اسلامی ایران در دمیدن روح خودباوری به ملت ایران است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه نیروی دریایی که در زمان رژیم گذشته تقریباً همه‌چیزش وابسته بود با پیروزی انقلاب اسلامی ایران انرژی متراکم خود را آزاد کرد و برای نظام جمهوری اسلامی ایران افتخارات فراوانی را آفرید، تصریح کرد: دفاع جانانه و فراموش ناشدنی تکاوران دریایی در خرم‌شهر حماسه بزرگ 7 آذر را رقم زد که کمر دشمن بعثی را شکست و نیروی دریایی‌اش را تا پایان جنگ از عرصه خارج کرد.

امیر سرلشکر موسوی با بیان اینکه حفاظت از آب‌های خلیج‌فارس و اسکورت 10 هزار شناور تجاری از نقاط عطف آن 8 سال هستند اگرچه روزبه‌روز آن ایام خاطره‌ای شگرف از نیروی دریایی در دل دارد، عنوان کرد: بعد از پایان جنگ هم به‌خصوص از زمان فرماندهی امیر دریادار سیاری که جایش در این میدان خالی است این افتخارات ادامه داشت.

وی ادامه داد: همچنین باید در این لحظه مهم از امیر فرمانده سابق ارتش جمهوری اسلامی امیر سرلشکر صالحی یاد کنیم که بنده از ثمرات فرماندهی ایشان در چنین میدان‌هایی بهره‌مند می‌شوم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه از زمان شروع فرماندهی امیر سیاری فصل جدیدی در پیشرفت‌های نیروی دریایی آغاز شد، خاطرنشان کرد: حضور مؤثر در اقیانوس‌ها و تأسیس منطقه دریایی چابهار و پایگاه‌های وابسته و علمداری سواحل مکران و ساخت شناورهای جدید با کمک صنایع وزارت دفاع و دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع همراه در کشور، از نقاط قوت فرماندهی ایشان بود.

امیر سرلشکر موسوی با اشاره به سخنان فرمانده معظم کل نیروهای مسلح که فرمودند اگرچه ساخت جماران نقطه عطف است اما توانایی طراحی ساخت ارتقا و تعمیر ناوشکن‌ها فراتر از ساخت تنها یک ناوشکن است که به برکت انقلاب نداجا به آن دست یافته است، بیان کرد: از سال گذشته که امیر دریادار خانزادی سکان فرماندهی نیروی دریایی راهبردی ارتش را در دست گرفته دوران اوج‌گیری قدرت دریایی با استفاده از همه تجارب گذشته و ویژگی‌های مدیریتی شخصیتی ایشان وارد عصر تازه‌ای شده است.

وی با بیان اینکه جای شکر فراوان دارد که در اجرای فرمان رهبری مبنی بر هم‌افزایی بینی نیروهای مسلح امروز هم‌افزایی بی‌سابقه‌ای بین ارتش و وزارت دفاع و نداجا و صنایع وجود دارد که سرعت امیدبخشی را به ارتقا نیروی دریایی بخشیده است، ابراز کرد: ناشکری است اگر از کمک‌های راهبردی سردار سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که نقش تعیین‌کننده‌ای در این موفقیت‌ها داشته و دارد، یاد نکنیم و ممنون نباشیم.

وی اضافه کرد: در همین دوره هم‌افزایی دو نیروی دریایی ارتش و سپاه وارد مرحله جدیدی شده که پشتیبانی سایر نیروها را نیز به خود جذب کرده است؛ این روحیه و اراده است که ما را حاکم حفاظت خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان کرده است و می‌توانیم اقدامات ناامن کننده دشمن را خنثی کرده و امنیت منطقه را حفظ کنیم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: نظام سلطه به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی و کسانی که خود را به آن‌ها می‌چسبانند و از چسباندن خود به این دو عنصر بدنام بین‌المللی جز ترد و ذلت بیشتر عایدشان نمی‌شود، با ایجاد ناامنی در منطقه ارتزاق می‌کنند و به همین علت نظام سربلند جمهوری اسلامی ایران 40 سال است پنجه در پنجه سرکردگان تضعیف‌کنندگان حقوق بشر انداخته است، دیر نیست که افول دشمن را شاهد باشیم.