نیروهای حشدالشعبی از کشف و تخریب دالان هایی در نزدیکی بغداد و در استان های غرب عراق خبر دادند که نشان میدهد تروریست های داعش قصد حمله به بغداد را داشتند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از پایگاه خبری واع، یک منبع اطلاعاتی از عملیات نیرو‌های عراقی در غرب الانبار برای پیگرد عناصر تروریستی باقی مانده در این مناطق و کشف تونل‌هایی خبر داد که این عناصر برای انجام عملیات‌های تروریستی از آن‌ها استفاده می‌کردند.

نیرو‌های امنیتی عراق در این عملیات تمامی مسیر‌های منتهی به مناطق غربی استان را مسدود و به تفتیش منطقه پرداختند که به کشف ۹ بمب و ۴ تونل سری و ۳ غار و چندین مقر زیر زمینی منجر شد. نیروهای عراقی همگی آن‌ها را منهدم کردند.

به گفته این منبع، اطلاعات به دست آمده حاکی از آن بوده است که تروریست‌های داعش قصد حمله به مناطق امن و آزاد شده غرب الانبار را داشته اند.

از سوی دیگر، نیرو‌های حشد الشعبی از ناکام ماندن تلاش تروریست‌های داعش در هدف قرار دادن بغداد، پایتخت عراق و برهم زدن امنیت و ثبات این استان خبر دادند.

حشدالشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از پیگرد دقیق و رصد نیرو‌های حشدالشعبی، یک انبار تسلیحاتی در یک ساختمان در منطقه جرف النصر کشف شد که حاوی مواد منفجره، سلاح و انواع صداخفه کن‌ها بوده است.

کشف این مواد تسلیحاتی در بغداد نشانگر تلاش تروریست‌ها برای هدف قراردادن این استان بوده است.

در استان کرکوک نیز یک منبع امنیتی از کشته و زخمی شدن ۳ نفر در هجوم تروریست‌های داعش به روستایی در جنوب استان خبر داد.

به گفته این منبع، تروریست‌های داعش به روستای کردی الناصر در الرشاد هجوم بردند که به کشته شدن یک غیرنظامی و زخمی شدن دو نفر دیگر منجر شد.

نیرو‌های امنیتی در محل حادثه حاضر و قربانیان را به بیمارستان منتقل کردند.

استان کرکوک همواره شاهد موارد نقض امنیت و هدف قرار گرفته شدن نیرو‌های امنیتی و مردم از سوی عناصر تروریستی باقی مانده در این استان است.