نماینده مردم درود و ازنا از وزارت نیرو خواست برای رسیدگی و تسریع در اجرای عملیات آبرسانی به 14 روستای بخش مرکزی شهرستان ازنا و 42 روستای شهرستان درود اقدام کند.

به گزارش مروز نیوز،  مجید کیان پور در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 14 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود از وی از وزارت نیرو خواست برای رسیدگی و تسریع در اجرای عملیات آبرسانی به 14 روستای بخش مرکزی شهرستان ازنا و 42 روستای شهرستان درود اقدام کند و گفت: متأسفانه این روستاها با رکود مواجه است و ضرورت دارد در جهت عملیات اجرایی آبرسانی به این روستاها تسریع گردد.

وزیر جهاد کشاورزی خواست در خصوص اراضی اختلافی سازمان منابع طبیعی با کشاورزان در استان لرستان به ویژه شهرستان‌های درود و ازنا و جلوگیری از تضییع حقوق کشاورزان و رسیدگی به امور کشاورزان در کمیته رفع تداخلات تدبیر کند.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم تعیین تکلیف چغندرکاران در تحویل چغندر به واحدهای تولیدی، خواستار تجدیدنظر در قیمت چغندر تحویلی شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از وزارت راه و شهرسازی خواست در عملیات اجرایی پروژه کمربندی شهرستان درود و تسریع در تکمیل آن اقدام کند.

کیان‌پور از وزارت آموزش و پرورش خواست تدابیر لازم برای جلوگیری از جذب نیروی غیربومی در شهرستان‌های درود و ازنا صورت گیرد و ادامه داد: اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان و جذب آموزش یاران نهضت سوادآموزی دارای شرایط در اولویت کاری قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در خصوص عملکرد وزارت بهداشت و درمان گفت: بیمارستان امام علی شهرستان ازنا تعیین تکلیف شود زیرا ابتدایی‌ترین خدمات بهداشتی و درمانی در این حوزه انتخابیه دچار کمبود است و ضمن کمبود پزشک، عدم مسئولیت‌پذیری مدیران بهداشت و درمان ازنا موجب گرفتاری و نگرانی مردم شده است.

وی خطاب به وزارت کشور تصریح کرد: وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی تعیین تکلیف و دستور لازم برای تبدیل وضعیت استخدامی آنها و نیز رسیدگی به مشکلات جاری و عمرانی شهرداری‌های شهرستان درود و ازنا در دستور کار قرار گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: تدبیر لازم برای پرداخت حقوق عقب مانده نیروهای شهرداری‌های شهرستان درود و ازنا و رسیدگی در خصوص مسائل درمانی و تمدید دفترچه‌های درمانی و دیگر مسائلی که خانواده‌ها را نگران کرده است، مورد تأکید قرار گیرد.

کیان پور از دولت خواست تدابیر لازم برای کمک به هزینه‌های درمانی ایثارگران داشته باشد و افزود: دولت باید از اقشار مختلف جامعه و به ویژه قشر آسیب‌پذیر حمایت حداکثری داشته باشد و بسته‌های حمایتی نقدی و غیرنقدی را در دستور کار قرار دهد.