رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: باید همه آمادگی دفاع از سرمایه‌های مادی و معنوی خود را داشته باشیم و تهدیدات را برطرف نماییم.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع دانش پژوهان درجه داری چهارمین دوره رزم مقدماتی مرکز آموزش حضرت جواد الائمه (ع) گفت: پوشیدن لباس مقدس ارتش که نماد افتخار، عزت، شرافت، آبرومندی و جهاد محسوب می‌شود، آرزوی بسیاری از جوانان است، اما همه آرزومندان موفق به پوشیدن این لباس پر افتخار نمی‌شوند.

وی افزود:انسان تا زمانی که نعمتی را در اختیار دارد قدر آن نعمت را بخوبی نمی‌داند وقتی قدرش را می‌شناسد که آن را از دست می‌دهد. اینک که شما‌ها موفق به پوشیدن آن شده اید با حسن انجام خدمت شکر آن را بجای آورید.

نماینده، ولی فقیه در ارتش با اشاره به ماموریت ارتش مبنی بر پاسداری از تمامیت ارضی و ایجاد بازدارندگی در برابر تهدیدات دشمنان علیه مکتب، ملت و میهن اسلامی، تصریح کرد: افرادی مثل شما‌ها که خدمت در ارتش جمهوری اسلامی ایران را انتخاب می‌کنند انسان‌های بزرگی به شمار می‌روند، زیرا ماموریت‌های بزرگی مثل پاسداری از ملت، میهن و مکتب از ماموریت‌های بسیار بزرگ و مهم است که بر عهده افراد بزرگ و مهمی، چون شما‌ها گذاشته شده است.

حجت الاسلام محمد حسنی گفت: جمهوری اسلامی ایران اسلامی به دلایل گوناگون از گذشته‌های دور در معرض تهدید قرار داشته و الآن هم در معرض تهدید قرار دارد از این رو باید همه آمادگی دفاع از سرمایه‌های مادی و معنوی خود را داشته باشیم و تهدیدات را برطرف نماییم.

وی آثار سوء و بار منفی و روانی تهدیدات را بیش از اقدامات عملی و جنگ دانست و تاکید کرد: باید اقدامات و فعالیت‌ها به گونه‌ای انجام شود که نه تنها تهدید‌ها بلکه حتی سایه تهدید‌ها هم از بین برود و دشمن حتی فکر تهدید ملت بزرگ ایران را هم به ذهن خود راه ندهد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: ایران به دلیل برخورداری از موقعیت ژئوپولیتیکی منحصر به فرد، ذخایر انرژی قابل توجهی از نفت و گاز و پیدایش انقلاب اسلامی به شدت مورد حسادت و طمع و تهدید دشمنان بوده و هست که برای رفع آن باید قدرت و اقتدارمان را متناسب با تهدید‌ها ارتقاء ببخشیم.

وی با اشاره به زورگویی‌های آمریکا در منطقه گفت: متاسفانه وضعیت کنونی برخی کشور‌ها در منطقه از جمله عربستان در قبال آمریکا مانند وضعیت ایران در قبل از پیروزی انقلاب است که ۶۰ هزار مستشار آمریکایی در آن حضور داشتند و به بهانه‌های مختلف با مردم توهین آمیز برخورد می‌کردند که در پرتو انقلاب گورشان را گم کرده و بوسیله مردم انقلابی بیرون شدند و اگر مردم عربستان می‌خواهند از این تحقیر‌ها نجات یابند تنها راهش مانند مردم ایران ایستادن در برابر زیاده خواهی‌های آمریکائی هاست.

ظهور انقلاب اسلامی یک مشت محکم بر دهان آمریکا بود

 

نماینده، ولی فقیه در ارتش ظهور انقلاب اسلامی را یک مشت محکم بر دهان آمریکا دانست و گفت: انقلاب اسلامی به دیگر کشور‌ها یاد داد که می‌توان با قدرت‌های بزرگ در افتاد و حق خود را از آنان گرفت و منهای آن‌ها روی پای خود ایستاد.

 ایران در دنیا محبوب ملت‌ها است

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ملت ایران را آموزگاران آزادگی دانست و گفت: ملت ایران الگوی استقلال طلبی و آزادی خواهی برای سایر ملت‌های آزادی خواه جهان به شمار می‌روند و این برای دنیای استکبار بسیار دردناک است، ایران در دنیا محبوب ملت‌ها است و تمام آزادگان دنیا به وجود او افتخار می‌کنند.

ححت الاسلام والمسلمین محمد حسنی با بیان اینکه فرهنگ انقلاب اسلامی بیداری دیگر ملت‌های آزادی خواه را کلید زده است، خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کشور‌های دیگر نیز به این نتیجه رسیده اند که با انقلاب می‌شود نظام‌های پادشاهی را ساقط کرد، با آمریکا پنجه در پنجه انداخت و استکبار را از کشور بیرون کرد.

وی بیان کرد: وجود ارتش و ارتشی‌ها برای آن است که استراتژی انقلاب اسلامی را تا ساقط کردن آخرین ظالمان، فتح آخرین سنگر‌های کلیدی مستکبرین جهان و زمینه سازی برای حکومت جهانی امام زمان (ع) ادامه دهند و این وعده الهی است که با دستان توانای مجاهدان راستین در راه خدا می‌توان پیروزی‌های شگفت آوری را آفرید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان خطاب به روحانیون و دانش پژوهان تاکید کرد: شما امانت دار ماموریت بزرگی هستید و باید خدا را شاکر باشید که در این مسیر که راه انبیاء و اولیا است قرار گرفته اید و مسیری است که انتهای آن به حاکمیت جهانی حضرت، ولی عصر (عج) ختم خواهد شد ان شاءالله.