رییس جمهور در دومین کنفرانس روسای مجالس گفت: تحریم‌های اقتصادی ظالمانه و غیر قانونی آمریکا علیه ملت ایران به عنوان شکل بارزی از تروریسم ملت ما را هدف قرار داده است.

به گزارش مرور نیوز، حسن روحانی صبح امروز در کنفرانس روسای مجالس ایران، افغانستان، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه ضمن تشکر از مجلس پاکستان به دلیل دوران مسئولیت یک ساله‌شان برای این کنفرانس و همچنین تعهداتشان برای کمک به این روند قدردانی کرد و افزود: امروزه امنیت ابعاد گسترده‌تری نسبت به گذشته دارد. مسائل مهمی مانند امنیت اقتصادی، امنیت فرهنگی، امنیت سیاسی، امنیت اجتماعی و روانی جامعه ما را در بر گرفته است و اخلال در هر یک از آنها می‌تواند در حوزه تروریسم تعریف شود. تحریم‌های اقتصادی ظالمانه و غیر قانونی آمریکا علیه ملت ایران به عنوان شکل بارزی از تروریسم ملت ما را هدف قرار داده است.

رییس‌جمهور همچنین با تشکر از رییس مجلس شورای اسلامی کشورمان خاطرنشان کرد: جهان امروز ما شاهد چالش‌های سخت و پیچیده‌ای است. اعم از تغییرات آب و هوا، بحران‌های اقتصادی، توسعه نیافتگی، تجاوز و جنگ، فقر و گرسنگی یکجانبه‌گرایی، ‌افراطی‌گری و تروریسم.

روحانی اظهار داشت: با اغتنام از این فرصت نکاتی را درباره چند چالش جامعه بشری یعنی تروریست، افراطی‌گری و یکجانبه گرایی را مطرح می‌کنم. جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگ‌ترین قربانی تروریست از بدو تأسیس تاکنون با این پدیده شوم مواجه بوده است و از این بابت متحمل خسارات جانی و مالی سنگینی شده است.

رییس قوه مجریه افزود: اقدامات تروریستی ازجمله شهادت ۷۲ تن از نمایندگان مجلس، دولت‌مردان و سیاست‌مداران در یک بمب‌گذاری در سال ۱۳۶۰ و شهادت رئیس‌جمهور و نخست وزیر وقت کشور توسط تروریست‌ها در یک بمب‌گذاری دیگری در همان سال و شهادت بیش از ۱۷ هزار تن از مردم عادی در طول ۴۰ سال گذشته به دست گروه‌های تروریستی که هم اینک در اروپا و آمریکا تحت حمایت دولت‌های غربی هستند.

وی ادامه داد: شهادت دانشمندان هسته‌ای در اوایل این دهه توسط عوامل تروریستی دولت‌های بیگانه، حمله تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی در سال گذشته  و حادثه تروریستی اخیر در شهر اهواز و حادثه دو روز گذشته در چابهار بی‌تردید این حوادث کوچک‌ترین خللی در عزم و اراده دولت و ملت ایران برای مبارزه بی‌امان با تمام اشکال تروریسم وارد نکرده و نخواهد کرد.

ادامه دارد...