وزیر آموزش و پرورش به انتقادات فرهنگیان برای طرح رتبه بندی آنان واکنش نشان داد.

به گزارش مرور نیوز، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه امروز جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص طرح توزیع شیر در مدارس اظهار کرد: مهمترین مانع برای اجرای برنامه شیر مدارس نبود اعتبارات لازم برای این کار است. این اعتبارات هنوز تخصیص پیدا نکرده است وگرنه از جهت توافق با شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدکننده‌ و اجرای برنامه، با مانع دیگری مواجه نیستیم.

وی افزود: متاسفانه به دلیل مشکلات درآمدی دولت و خزانه، امکان تخصیص تاکنون پیدا نشده و امیدوارم که این امکان به زودی فراهم شود و ما بتوانیم حتی با نوبت ها و دفعات کمتر برنامه توزیع شیر در مدارس را اجرا کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که طرح توسعه ورزش فرهنگیان با اولویت زنان در چه مرحله‌ای است، اظهار کرد: با مصوبه هیئت وزیران، تربیت بدنی و ورزش کارکنان در اولویت قرار گرفته و در آموزش و پرورش این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و این موضوع برای بانوان اهمیت بیشتری هم دارد که ما در آموزش و پرورش این برنامه را ابتدا با اولویت بانوان که محیط مناسب کمتری به نسبت آقایان برای ورزش دارند، آغاز کردیم.

بطحایی تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی که صورت خواهد گرفت، سالنهایی که در اختیار داریم دو ساعت در هفته در اختیار بانوان قرار می‌گیرد تا به تدریج ما بتوانیم به این سمت برویم که بانوان با تربیت بدنی، ورزیدگی و سلامت لازم را برای انجام کار به دست آورند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره رایگان شدن برق مدارس و افزایش سه برابری مصرف در آنها اظهار کرد: داده های مطمئنی در این زمینه در اختیار من نیست اما تقریباً یقین دارم که چنین اتفاقی نخواهد افتاد چرا که در قانون، معافیت مشروط به رعایت آن جدول مشخص، شده است یعنی اگر مدارس در حد مشخص آن جدول، مصرف داشته باشند معاف می‌شوند، پس مدارسی که بیش از الگوی مصرف، مصرف کرده باشند هزینه اش را باید بپردازند و به نظر می‌رسد که این قید قانونی موضوع را کنترل کند اما در نهایت ما سعی می کنیم که این موضوع را در دولت هم دنبال کنیم که چنین چیزی اتفاق نیفتد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی دیگر درباره تبلیغات فراوان برای کلاس های کنکور در صداوسیما گفت: این حجم از تبلیغات برای کلاس های کنکور و کتابهای کمک درسی، سم مهلکی برای آموزش و پرورش است. ما با اقای علی عسگری هم مذاکره داشتیم و هم دو مکاتبه و امیدوارم که همکارانمان در صداوسیما با توجهی که به این موضوع دارند،  این مسئله را در نظر بگیرند. همچنین ما به دنبال این هستیم که از طریق قانونی هم این موضوع را دنبال کنیم و این محدودیت را در رسانه‌های مختلف اعمال کنیم.

وی در واکنش به انتقادات فرهنگیان برای طرح رتبه بندی آنان، گفت: من از همکاران عزیزم می خواهم هرگونه پیشداوری را در این زمینه فعلا متوقف کنند. شرایط اقتصادی کشور ما به گونه‌ای است که ورود به این مباحث دولت و اینکه دولت این اهمیت را برای فرهنگیان قایل شده که رتبه بندی را به اجرا درآورد، به نظرم یک آغاز مبارک است، پس همکاران سعی کنند که این پیشداوری ها را کنار بگذارند تا این طرح ما به تصویب برسد و بودجه اش مشخص شود، اگر که مورد قبول نبود ما حاضریم که انتقاداتشان را بشنویم.

بطحایی تاکید کرد: آیین نامه اجرایی در این زمینه را حتما به سمع و نظر همکاران خود خواهم رساند و از آنان نظرخواهی می کنم.