دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه امروز نمی‌توانیم جلوی علم و فناوری را بگیریم گفت: از این علم و فناوری می‌توانیم جهت ترویج و آشناسازی فرهنگ دفاع مقدس استفاده کنیم.

به گزارش مرور نیوز، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی مشاور عالی فرماندهی کل قوا در مراسم تجلیل از راویان نهضت خاطره‌گویی دفاع مقدس اظهار کرد: با شرف‌یابی من خدمت رهبر معظم انقلاب، ایشان مسئولیت دیگری را بر دوش من گذاشتند و فرمودند یکی از کارهایی که شما می‌توانید بکنید این است که بروید و برای چندصدهزار جوان در پادگان‌ها و سایر مکان‌ها خاطره تعریف کنید و برای این مأموریت جدید، سازوکاری جدید را ایجاد کردیم که اولین سازوکار آن منشور خاطره‌نویسی را تهیه کردیم.

وی ادامه داد: ما شورای سیاست‌گذاری را ایجاد کردیم و جامعه هدف ما براساس دستور رهبر انقلاب نیروهای کادر و وظیفه دستگاه‌های نظامی هستند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه امروز در سطح نیروهای مسلح شاهد فرمانده‌هان جوان هستیم گفت: من افرادی را دیدم که در جوانی، درجه سرهنگی دارم و به آن‌ها می‌گویم شما در جنگ بوده‌اید، می‌گویند خیر که البته این هم از برکات انقلاب اسلامی است.

باید ذهن جوانان را برای درک اتفاقات جنگ تحمیلی آماده کنیم

 

وی با اینکه باید ذهن جوانان را برای درک اتفاقات جنگ تحمیلی آماده کنیم افزود: در جنگ ما دچار غافل‌گیری استراتژیک شدیم اما جمعیت ۳۷ میلیونی آن زمان با مقاومت زیبا توانست دفاع عمیق کند و دفاعی بود که همه مردم در آن مشارکت داشتند، لذا باید به جوانان بگوییم که در دفاع مقدس با وحدت ملت و قوای سه‌گانه زیر پرچم ولایت فقیه توانستیم به پیروزی برسیم از همان رمزهای پیروزی می‌توانیم در جنگ اقتصادی و عملیات روانی امروز استفاده کنیم تا برابر دشمنی که راهبردش تغییر اندیشه و تفکر جوانان است، پیروز شویم.

صفوی با بیان اینکه امروز نمی‌توانیم جلوی علم و فناوری را بگیریم گفت: از این علم و فناوری می‌توانیم جهت ترویج و آشناسازی فرهنگ دفاع مقدس استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: چه کسی فکر می‌کرد که روح و مکتب مقاومت ملت ایران به لبنان و سوریه و یمن و عراق برود اما امروز کسانی می‌خواهند ناامیدی را در جامعه تزریق کنند ولی امروز ایران اسلامی به‌عنوان یک قدرت علمی، فرهنگی و معنوی همچنان مقاومت می‌کند و ایستاده است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوادر پایان افزود: اوباما فهمید که باید با ایران قدرتمند کنار بیاید و به ایران امتیاز دهد اما رئیس‌جمهور جدید آمریکا این را نفهمید و ما امیدواریم که شر آمریکا از منطقه تا یک سال آینده و همچنین شر عربستان از یمن قطع شود.