جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: دشمنان ما را تهدید می‌کنند و در همان حال از ما می‌خواهند که از قدرت دفاعی خود بکاهیم که این منطقی نیست.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه دوازدهمین مرحله همایش پیامبر اعظم (ص) در جمع خبرنگاراناظهار کرد: هرگونه دخالت فرآیند صلح در یمن را تشدید می‌کند و ایران همواره به دنبال حل موضوع یمن از طریق گفت و گوی‌های سیاسی و مشارکت مردم یمن است.

وی با اشاره به دخالت‌های بیگانگان در امور یمن اظهار کرد: حضور بیگانگان در یمن فقط به شعله ور شدن جنگ کمک می‌کند. آن‌ها با سیاست هایشان ناامنی را توسعه می‌دهند و با اقداماتشان پل تسلیحاتی ایجاد کرده اند و قطعا با این روند نمی‌توانند امنیت منطقه را تامین کنند.

وی افزود: دشمنان احساس می‌کنند که منافعشان در به آتش کشیدن منطقه است و همواره با سیاست خطرناک ارسال سلاح به منطقه این جغرافیا را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

وی تاکید کرد: دشمنان ما را تهدید می‌کنند و در همان حال از ما می‌خواهند که از قدرت دفاعی خود بکاهیم که این منطقی نیست.

ما اگر تهدید شویم قدرت خواهیم ساخت

وی با بیان اینکه همواره قدرت بر اساس تهدید شکل می‌گیرد، تصریح کرد: ما اگر تهدید شویم قدرت خواهیم ساخت و این دیوانگی است وقتی همواره تهدید می‌شویم، خود را خلع سلاح کنیم و در اختیار دشمن قرار دهیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: قطعا تجربیات ناشی از نبرد با تکفیری‌ها به ویژه در نیروی زمینی سپاه اثرات ویژه‌ای در پیشرفت و عملکرد نیرو‌های ما داشته است و باعث شده که نیرو‌ها از یک میدان تاکتیکی خلاقانه برخوردار شوند. همچنین دکترین دفاعی خود را بر اساس تغییر شکل جنگ‌ها از لحاظ فنی و عملیاتی تغییر شکل دادیم.

وی برنامه آینده سپاه را عدم توقف در توسعه قدرت دفاعی دانست و افزود: در حوزه دستاوردها، فناوری ها، تاکتیک‌ها و تکنیک‌ها در حال تلاش برای پیشرفت هر چه بیشتر هستیم و برنامه همیشگی ما پیشرفت در امتداد این موارد خواهد بود.