فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگان زیردریایی جمهوری اسلامی ایران حتما توسعه پیدا می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه دیدار با معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز ما میزبان هیئت بلندپایه از ستاد کل نیروهای مسلح بودیم و در ارتباط با توسعه و شتاب دادن همکاری‌های دو نیروی دریایی ایران و روسیه که طی سالهای گذشته روند خوبی پیدا کرده است صحبت کردیم، گفت: در دو حوزه ژئوپلیتیک دریای خزر و ناوگان جنوب، صحبت‌ها و گفت‌وگوها میان مقامات نیروهای دریایی ایران و روسیه وجود دارد.

وی افزود: محور گفت‌وگوها و مذاکرات امروز، بیشتر بر پایه تعاملات در دریا در حوزه‌های عملیاتی، فنی و آموزشی، تبادل ناوگروه‌ها و برگزاری رزمایش‌ها و مقابله با دزدی دریایی بود.

خانزادی با تاکید بر اینکه همکاری‌های فنی نیروهای دریایی ایران و روسیه که از گذشته وجود داشته است در آینده بیشتر خواهد شد، گفت: خزر دریای صلح و دوستی است و هر پنج کشور متعهد هستیم که این شرایط را حفظ کنیم و قطعا نیروهای دریایی پیرامون دریای خزر به عنوان نمایندگان دولت‌ها سعی می‌کنند طبق آن چیزی که اخیرا بین دولت‌های پنج کشور توافق شده حرکت کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: اجلاس فرماندهان نیروی دریایی حاشیه خزر نیز به صورت سالیانه برگزار می‌شود و در این دیدارها درخصوص چگونگی همکاری ها و تعامل در دریای خزر صحبت می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال همکاری ایران با روسیه در زمینه توسعه زیردریایی ها، اظهار کرد: قطعا موضوع زیر دریایی برای بیشتر کشورهای دنیا موضوع مهمی است. کشور روسیه در زمینه ساخت زیردریایی و تسلیحاتی از این دست پیشگام است.

اولین زیردریایی کلاس متوسط ایران به ناوگان نیروی دریایی ارتش الحاق می شود

خانزادی گفت: جمهوری اسلامی ایران هم به دستاوردهای زیادی در زمینه زیردریایی‌ها دست پیدا کرده است و به زودی تا یک ماه دیگر اولین زیردریایی کلاس متوسط جمهوری اسلامی ایران به ناوگان نیروی دریایی ارتش الحاق خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: در این فضا قطعا گفتگوهای مربوط به این موضوع میان ایران و روسیه برقرار خواهد بود و ناوگان زیردریایی جمهوری اسلامی ایران حتما توسعه پیدا می‌کند.