سرلشکر صفوی با تاکید بر این‌که قدرت و نفود فرهنگی ایران تا مدیترانه رسیده است، گفت: برای اینکه این قدرت را به تمدن بدل کنیم، باید از هنر بهره بگیریم چرا که بدون هنر، قدرت به تمدن بدل نمی‌شود و هنر دیجیتال یکی از همین هنرهاست.

به گزارش مرور نیوز، سردار سرلشکر یحیی رحیم صفوی مشاور عالی فرمانده کل قوا در دومین جشنواره ملی صنعت هنرهای دیجیتال تبریز، گفت: جابجابی شگرف و ناگهانی مرکز قدرت از غرب به شرق یکی از بحران‌های قدرت بوده و در قرن ۲۱ منابع این قدرت "اقتصاد، فرهنگ و تمدن" است و قدرت به طور خاص از آمریکا و اروپا به سمت شرق عالم در حال حرکت است.

وی با تاکید بر این‌که قدرت‌های "چین، هند، روسیه و ایران" قدرت‌های بزرگ قرن جدید خواهند شد، افزود: آمریکایی‌ها با چالش‌ بزرگ اقتصادی (چین)، چالش نظامی (فدراسیون روسیه) رو به هستند و بیداری و پویایی سیاسی مردم سراسر دنیا در اثر پیشرفت ارتباطات و قدرت رسانه‌های جمعی، افول و نزول قدرت آمریکا و وخیم شدن عملکرد دولت جدید آمریکا از جمله بحران‌های قدرت در دنیا است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به شکست استراتژیک آمریکا در غرب آسیا، گفت: آمریکا در  عراق و افغانستان 20 هزار کشته و زخمی داد و به اذعان برخی از نظامیان خودشان، آمریکا در لشکرکشی به غرب آسیا اشتباه کرد، چراکه دشمن و تهدید اصلی آمریکا، چین(قدرت اقتصادی) و روسیه(قدرت نظامی) بود.

وی قدرت فناوری‌های نوین در علوم مختلف را چهارمین عامل تغییر موضع قدرت دانست و یادآور شد: قدرت فناوری‌ های نوین در تکنولوژی، فناوری‌های جدید، بازی‌های رایانه‌ای، و... یک قدرت جدید است که به فضل الهی ما نیز به این سمت در حال حرکت هستیم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه قدرت فرهنگ و تمدن نوین اسلامی پنجمین عامل تغییر موضع قدرت است، افزود: امروز، قدرت جدیدی به اسم "قدرت فرهنگ و تمدن نوین اسلامی" در مقابل آمریکا قرار دارد که نه تنها مسلمانان بلکه تمامی ملت‌ها را تحت تاثیر قرار داده که این قدرت با پیروزی انقلاب اسلامی ایران شروع شده است.

وی با بیان این‌که فرهنگ آمریکا، فرهنگ لیبرال دموکراسی است، ادامه داد: از دید ما قدرت فرهنگ و تمدن نوین اسلامی است که در مقابل قدرت لیبرال خواهد ایستاد و بر آن تسلط پیدا خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی دارای سه مرحله تمدنی شامل "قبل از اسلام، بعد از اسلام و مرحله تمدن‌سازی کنونی" است، افزود: ایران بعد از اسلام در دو مرحله تمدن ساز بوده‌ است، یکی در دوران صفویه که از تبریز آغاز شد و دیگری با پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغاز شده و فرهنگ و تمدن نوین اسلامی را شکل می‌دهد که در جهان اسلام بدون رقیب است.

وی در این رابطه افزود: این فرهنگ همان اسلام ناب محمدی است که می‌تواند هم برای مسلمان‌ها و هم برای غیرمسلمان‌ها الهام بخش باشد.

صفوی با تاکید بر این‌که قدرت و نفود فرهنگی ایران تا مدیترانه رسیده است، گفت: برای اینکه این قدرت را به تمدن بدل کنیم، باید از هنر بهره بگیریم چرا که بدون هنر، قدرت به تمدن بدل نمی‌شود و هنر دیجیتال یکی از همین هنرهاست.

وی با بیان این‌که ایران اسلامی قلب جهان اسلام است و دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز می‌تواند از کشورهای مسلمان همسایه دانشجوی خارجی جذب کند، افزود: دانشگاه تهران اکنون دو هزار دانشجوی خارجی دارد و امید است دانشگاه هنر تبریز هم در جذب دانشجوی خارجی موفق عمل کند و همسایگان نیز هنرهای اسلامی و دیجیتال را از این دانشگاه فرابگیرند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت طراحی بازی آتش بار اشاره کرد و به بازگویی دو خاطره از رشادت‌های شهید شفیع زاده در دوران دفاع مقدس پرداخت.

دومین جشنواره ملی صنعت هنرهای دیجیتال تبریز در سالن بعثت دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز برگزار شد و در پایان مراسم از برگزیدگان جشنواره تجلیل به عمل آمد. در این جشنواره از بازی موبایلی "آتش بار" رونمایی شد.