سخنگوی شورای نگهبان گفت: حضور مردم در این برهه حساس پاسخ محکمی به دشمنان خارجی بود تا نشان دهند هرجایی که تهدیدی برای نظام وجود داشته باشد، مردم پای دفاع از منافع ملی و پای دفاع از جمهوریت و اسلامیت نظام ایستاده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در حاشیه مراسم ترحیم آیت‌ الله هاشمی شاهرودی در جمع خبرنگاران درباره حماسه ۹ دی اظهار کرد: ۹ دی روز بصیرت نامگذاری شده و روزی است که مردم با حضور در صحنه از رأی خود و  جمهوریت نظام دفاع کردند.

کدخدایی تصریح کرد: حضور مردم در این برهه حساس پاسخ محکمی به دشمنان خارجی بود تا نشان دهند هرجایی که تهدیدی برای نظام وجود داشته باشد، مردم پای دفاع از منافع ملی و پای دفاع از جمهوریت و اسلامیت نظام ایستاده‌اند.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به اینکه وظیفه مسئولان در قبال مردم چیست، خاطرنشان کرد: پاسداری صحیح از حقوق مردم و حق الناس وظیفه مسئولان است و در کنار آن باید اهتمام جدی به حل مشکلات مخصوصا اقتصادی داشته باشند.

در شورای نگهبان واژه‌ای به اسم رد صلاحیت وجود ندارد

کدخدایی در پاسخ به سوالی درباره مواضع اخیر فائزه هاشمی در مورد صلاحیت هاشمی در انتخابات سال ۹۲ اظهار کرد: در شورای نگهبان واژه‌ای به اسم رد صلاحیت وجود ندارد و اگر فردی ادعایی می‌کند به قانون مراجع کند.