وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: نظر نهایی این است که قیمت‌ های آزاد خودرو کاهش پیدا کند.

به گزارش مرور نیوز،  رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره بازار آزاد خودرو گفت: نظر نهایی این است که قیمت‌ های آزاد خودرو کاهش پیدا کند، خودروسازان قول داده اند که با افزایش تولید و افزایش عرضه کالا قیمت خودرو را کاهش دهند.

وزیر صنعت معدن و تجارت درباره تولید و افزایش قیمت‌های پروتئینی گفت: رصدی که ما درباره مواد غذایی پروتئینی داریم، قیمت کالا‌هایی که در حوزه‌های مواد غذایی افزایشی بوده، کالا‌هایی مانند آهن آلات،  فولاد و بعضی لوازم صنعتی اعم از لوازم خانگی قیمت کاهشی داشته است، البته وزارت جهاد به ما قول داده است تا این قیمت‌ها را تا دو هفته دیگر تنظیم کند.

وی افزود: بحث دیگر درباره کم کردن واسطه‌ها در شب عید است، قیمت تمام شده کالا‌ها با قیمت‌های عرضه کف بازار با هم فاصله دارد و خیلی وقت‌ها این تفاوت قیمت غیر معقول است؛ و ما پیگیر این مطالب هستیم، در جلسات سعی بر این است که واسطه‌ها و دلالان حذف شوند و عرضه مستقیم شود.

رحمانی در ادامه گفت: امروز با شهردار بحثی در این باره داشته‌ایم تا بتوانیم عرضه‌های مستقیم را زیاد کنیم، همچنین جلساتی با اتاق اصناف داشته‌ایم و گفته شد بعضی از نمایشگاه‌های عرضه‌های فروشگاهی و بهاره، از ابزار‌های مختلف یک تمهیدات و تحصیلاتی برای پایین آوردن قیمت‌ها انجام شود. ما بر این موضوع حساس هستیم که قیمت تمام شده با قیمت ارزی خیلی متفاوت نباشد.

ادامه دارد...