وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: مقاومت شجاعانه ملت‌های سوریه و یمن و عراق و شکست نقشه تجزیه این کشور‌ها نشان می‌دهد که غرب دیگر محور امنیت سازی نیست و دوران هژمونی آمریکا به پایان رسیده است.

به گزارش مرور نیوز، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح کشورمان صبح امروز در همایش بین المللی دفاع و امنیت در غرب آسیا با اشاره به اهمیت وجود امنیت در منطقه غرب آسیا، گفت: این منطقه پس از جنگ دوم جهانی قربانی زیاده‌خواهی‌های امپریالیسم شده است و اقدامات نژادپرستانه رژیم صهیونیستی در ذهن مردم منطقه مانده است.

وی ادامه داد: این منطقه دوران حساس خود را سپری می‌کند، ولی باور داریم با توجه به ایستادگی و مقاومت ملت‌ها با امنیت و ثبات فاصله‌ای نداریم و مردم منطقه برنده واقعی این بحران خواهند بود.

امیر حاتمی تصریح کرد: نظم جدید در منطقه تفاوت زیادی با نظم مورد نظر بازیگران قبلی خواهد داشت و استکبار ستیز، سلطه ناپذیر و بومی خواهد بود.

وی افزود: مقاومت شجاعانه ملت‌های سوریه و یمن و عراق و شکست نقشه تجزیه این کشور‌ها نشان می‌دهد که غرب دیگر محور امنیت سازی نیست و دوران هژمونی آمریکا به پایان رسیده است. آن‌ها باید به خواست ملت‌های منطقه تن دهند و برای آنان مانعی ایحاد نکنند.

وزیر دفاع تصریح کرد: کسانی که به تعهدات گذشته خود پایبند نبوده اند، حق ندارند از مذاکرات جدید حرف بزنند، دوران نظم آمریکایی و هژمونی غرب به پایان رسیده و به استقبال دوران پسا آمریکایی می‌رویم.

امیر حاتمی اظهار کرد: به دنبال ایجاد رقابت نظامی با هیچ کشوری در منطقه نیستیم و برادری مبتنی بر آموزه‌های دین مبین اسلام را مد نظر داریم، در صورت بروز ناامنی در منطقه هیچ کشوری از آن مصون نخواهند ماند.

وزیر دفاع تصریح کرد: جهان شاهد رنج چندین ساله و خونبار در غرب آسیا بوده است و همین موضوع اهمیت این همایش را برای ما مشخص می‌کند، رنج ملت‌های منطقه قدمتی به درازای دخالت غرب در این منطقه را دارد و منطقه ما شاهد تئوری‌های خود خواهانه آمریکا بوده و هنوز روی آرامش را به خود ندیده است.

غرب دیگر محور تحولات منطقه نیست

وی افزود: انقلاب اسلامی، مقاومت سوریه و عراق و یمن نشان دهنده این واقعیت است که غرب دیگر محور تحولات منطقه نیست و خروج به اجبار آمریکا از سوریه نشان دهنده شکست راهبرد‌های آنها در منطقه است.

امیر حاتمی گفت: ادامه سیاست‌های آمریکا و غرب در منطقه تنفر ملت‌های منطقه از آنها را بیشتر می‌کند، پیام روشن ما به ملت‌های منطقه صلح، ثبات و آرامش است که در سایه همکاری به دست می‌آید.

هیچ اعتمادی به آمریکایی‌ها نیست

وزیر دفاع تاکید کرد: سیاست‌های آمریکا شکست خورده است، آنها امیدی به آینده ندارند و به تجارت امنیت روی آورده‌اند به همین دلیل هیچ اعتمادی به آمریکایی‌ها نیست، همه دیدند که آمریکا با وجود معاهده امنیتی با عراق، آنها را در مقابله با داعش تنها گذاشت، اما ایران اسلامی نشان داده که برادرانه در کنار ملت‌های منطقه است و با خواست دولت سوریه و عراق به کمک آنها رفت.

وی خطاب به برخی رژیم‌های منطقه گفت: خروج آمریکا از معاهدات بین‌المللی نشان می‌دهد که هیچ تضمینی به آمریکا نیست و در مواقع ضروری همپیمانان خود را تنها می‌گذارند.

وزیر دفاع با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: خروج آمریکا از برجام چهره واقعی آمریکا را بیش از پیش برای همگان روشن ساخت و نشان داد آمریکایی‌ها از هر ابزاری برای آسیب به استقلال کشور‌ها تلاش می‌کنند. کدام منطقی می‌پذیرد که در مقابل تهدیدات رژیم اشغالگر قدس و حامی آنها سکوت کرد؟ پاسخ ما به آنها این است که امروز زمان مناسبی برای آزمودن اراده ما نیست.

به دنبال رقابت تسلیحاتی با هیچ کشوری نیستیم

وی در پایان تاکید کرد: کشور‌های منطقه با همکاری و هماهنگی می‌توانند امنیت و ثبات را به غرب آسیا برگردانند، راهبرد نظامی ایران بازدارندگی فعال است و به دنبال رقابت تسلیحاتی با هیچ کشوری نیستیم. الگوی پیشنهادی ما برای کشور‌های منطقه همکاری و هماهنگی براساس اصول اسلام است و کشور‌های مرتج با دامن زدن به اختلافات و ایجاد آشوب نمی‌توانند امنیت خود را تامین کنند.