رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ساز و کار لازم برای کنترل بازار از طریق سازمان‌های نظارتی تقویت می‌شود تا کنترل دقیق بر بازار کالا‌های اساسی اعمال شود، نباید اینگونه باشد که از یک سو ارز ارزان اختصاص یابد و از سوی دیگر کالای گران به دست مردم برسد.

به گزارش مرور نیوز، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به اقدامات دولت برای تامین کالا‌های اساسی مردم اشاره کرد و گفت: دلیل اینکه از ۲۱ میلیارد دلار منابع ارزی سال آتی، ۱۴ میلیارد دلار با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات کالا‌های اساسی و خوراکی منظور شده این است که اگر قیمت ارز هر نوع نوسانی داشته باشد، زندگی و مایحتاج مردم از نوسانات ارز جدا شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، افزود: پیش بینی می‌شود ارز با نوسان قابل توجهی روبه‌رو نشود، چراکه بانک مرکزی اقداماتی انجام داده و ثبات نسبی در بازار ارز ایجاد کرده است.

نوبخت در ادامه با بیان اینکه ارز هر قیمتی پیدا کند قیمت کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم تغییر نمی‌یابد، ادامه داد: گلایه مردم درباره گران فروشی‌ها را شنیده ام، اما قیمت ارز کالا‌های اساسی ۴ هزار و ۲۰۰ تومان است، لذا اگر ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی اختصاص یابد و فروشندگان در محاسبه با مردم بازار آزاد و یا قیمت‌های دیگر را لحاظ کنند، از طریق تشدید نظارت و دقت در توزیع به این موضوع رسیدگی می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: ساز و کار لازم برای کنترل بازار از طریق سازمان‌های نظارتی تقویت می‌شود تا کنترل دقیق بر بازار کالا‌های اساسی اعمال شود، نباید اینگونه باشد که از یک سو ارز ارزان اختصاص یابد و از سوی دیگر کالای گران به دست مردم برسد.