عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از جمله درخواست های امضا کنندگان استیضاح وزیر آموزش و پرورش را تعلیق هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان و انتخاب رییس دانشگاه فرهنگیان از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد و گفت: به نظر نمی رسد استیضاح وزیر صورت بگیرد.

اکبر رنجبرزاده در گفت وگو با خبرنگار سیاسی مرورنیوز درباره استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، افزود: استیضاح وزیر آموزش و پرورش از مرداد در دست بررسی است و مسیر طولانی را طی کرده است لذا آخرین لحظه که گزارش از کمیسیون آموزش برای اعلام وصول بدست ما رسید با نمایندگان امضا کننده استیضاح رایزنی کردیم تا نشست مشترک با وزیر داشته باشند.

وی افزود: وزیر به هیات رییسه دعوت شد و از بین 35 نماینده امضا کننده طرح استیضاح 20 نفر در آن جلسه حضور داشتند و پس از بررسی جوانب ، جمع بندی این شد که آنچه می تواند در مسیر تقویت و ارتقای جایگاه وزارت آموزش و پرورش و هم در راستای پاسخگویی به مطالبات به حق نمایندگان اتفاق بیفتد انجام شود و برای همین کمیته ای متشکل از دو تن از نمایندگان وزیر ، شخص بنده از طرف هیات رییسه و یکی از استیضاح کنندگان تشکیل شده تا این چهار نفر مشکلات نمایندگان را در سطح استانی، ملی و منطقه ای استماع کنیم .

عضو هیات رییسه مجلس خاطرنشان کرد:  قضاوت بر این بود که نمایندگان مطالباتشان واقعی و حقیقی است از وزیر خواستیم درصورت بودن در مسیری خلاف قانون آن را اصلاح کند و وزیر هم پذیرفت.

به گفته وی، قرار است هر روز جلساتی با نمایندگان سوال کننده استان های مختلف انجام شود و بعد به موضوعات در سطح ملی به جمع بندی برسند.

رنجبرزاده یکی از موضوعات دارای اشکال را بحث دارایی معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان کرد و گفت:  خواست این نمایندگان این است که هیات مدیره صندوق از کار معلق شود تا شائبه ها وبازداشت هایی که در آن سطح داشتیم رفع شود و می طلبد وزیر درخواست نمایندگان را مورد توجه قرار دهد.

وی افزود: درمورد موضوع توجه به معیشت بازنشستگان باید وزیر تلاش کند و موضوع مورد برررسی قراربگیرد.

رنجبرزاده تصریح کرد: موضوع دانشگاه فرهنگیان هم مطرح شد که مدیریت این دانشگاه باید قانونی باشد تا بتواند به کار خود ادامه دهد؛ بدین صورت که اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی وی را بپذیرد می تواند به کارش ادامه دهد و مجلس دخالتی ندارد درغیراینصورت ادامه کار او خلاف قانون است.

نماینده مردم اسدآباد همدان در پاسخ به این سوال مرورنیوز مبنی بر منتفی بودن یا نبودن استیضاح، تصریح کرد: الان نمی توانیم اظهار نظر کنیم و ظرف شش روز آینده می توانیم اعلام کنیم که آیا نمایندگان از اقدامات کمیته پیگیری مشکلاتشان با مجموعه وزارتخانه قانع شده اند یا نه.

وی درعین حال افزود:  با این حال تلاش ما این است مسیر به سمتی برود که تمام سوالات در ذهن نمایندگان که به حق هم هست با نشست تعاملی به نتیجه برسد و به طور کلی به نظر نمی رسد استیضاح صورت بگیرد.