وزیر کشور گفت: برپایی بازارچه‌های مرزی کمک بزرگی به جلوگیری از قاچاق کرده است.

به گزارش مرور نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه همایش معماری دفاعی و امنیتی نظام اسلامی در جمع خبرنگاران در رابطه با امنیت مرزها و مقابله با قاچاق، گفت: قبلا برخی از مناطق و بازارها غیر رسمی بود که با مصوبه دولت بازارچه های مرزی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه کالاهای ویژه و مشخصی که امکان ورود دارد در این بازارچه‌ها عرضه می‌شود، گفت: با نظم خوبی در این بازارچه‌ها مواجه هستیم.

وزیر کشور با بیان اینکه اخیرا لیست کالاها را به دولت برای عرضه در بازارچه‌های مرزی ارائه دادیم، گفت: برای بازنگری، این لیست را به دولت ارائه و تخفیف ۲۰ تا ۳۰ درصدی را برای واردات از این بازارچه‌ها پیشنهاد کردیم که به جلوگیری از امر قاچاق کمک بزرگی کرد.

رحمانی فضلی همچنین در مورد انسداد مناطق غیر رسمی و کوله بری، ادامه داد: به نظرم کار مناسبی نیست. این مناطق در غرب کشور، بیشتر از طرف عراق به طور جدی کنترل شد.

وی در موضوع ارز هم گفت: با توجه به افزایش قیمت ارز و اینکه ارز به راحتی در اختیار افرادی که اقدام به قاچاق می کنند، قرار گرفته نشود، اخذ ارز با ثبت سفارش و از مجاری بانک‌ها ارائه می شود. پیش‌تر قاچاقچی مواد مخدر هم پول خود را به ارز تبدیل می‌کرد اما امروز دیگر ممکن نیست.

وزیر کشور همچنین در مورد اقدام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد: در مورد برندها و اقلام تقلبی در ستاد تصمیم گرفتیم و اتحادیه ها را مسئول کردیم تا مردم پول جنس اصلی را بدهند و کالای تقلبی نخرند. در این زمینه فرصت داده ایم و اگر در این فرصت اقدام مناسب انجام نشود خودمان اقدام می‌کنیم.