سخنگوی سپاه پاسداران گفت: از اول انقلاب تا کنون سنگین‌ترین و دقیق‌ترین تحریم‌ها در حوزه دفاعی انجام شده است، اما برجسته‌ترین دستاوردهای ما هم در حوزه دفاعی بوده است. به گونه‌ای که دشمن هم به توان دفاعی ما اعتراف دارد.

به گزارش مرور نیوز، سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه تفاله‌های باقی مانده از رژیم سلطنتی، گروهک جانی سازمان منافقین و کشورهای عقب مانده نوکر آمریکا اپوزیسیون ملت انقلابی، فهیم، بصیر و صبور ما هستند، بیان کرد: این اپوزیسیون بسیار بی حیثیت، بی‌ریشه و فرومایه است.

وی خاطرنشان مرد: راهپیمایی باشکوه 22 بهمن یک بار دیگر دشمنان ما را ناکام و ملت و جوانان را نسبت به آینده درخشان امیدوار می‌کند. همه شاخص ها هم بیانگر پیشرفت شگرف جمهوری اسلامی و شکست طراحی ها و توطئه های دشمن است.

رئیس کارگروه دفاع و بسیج ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه کشور با وجود همه توطئه‌های دشمن در سایه هدایت‌های امام و رهبری پیشرفت‌های شگرفی بدست آورده است، بیان کرد: درست است که همه کشورها در این مدت شاهد پیشرفت بودند اما پیشرفت ایران جهشی بوده و قابل مقایسه با دستاورد سایر کشورها نیست. بنابر گزارش سازمان‌های کشوری و بین‌المللی ایران جزو کشورهای برتر در حوزه علمی است. همه این پیشرفت‌ها در سایه تحریم‌های سنگین دشمن بدست آمده است. از اول انقلاب تا کنون سنگین‌ترین و دقیق‌ترین تحریم‌ها در حوزه دفاعی انجام شده است، اما برجسته‌ترین دستاوردهای ما هم در حوزه دفاعی بوده است. به گونه‌ای که دشمن هم به توان دفاعی ما اعتراف دارد.

تراز انقلاب اسلامی از تراز همه کشورهای منطقه بالاتر است

سردار شریف ادامه داد: تراز انقلاب اسلامی از تراز همه کشورهای منطقه بالاتر است. بعد از جنگ تحمیلی ما لحظه‌ای از تقویت بنیه دفاعی غافل نشده‌ایم. مردم گوشه‌ای از توانمندی‌های نیروهای مسلح ما را در تنبیه متجاوزان به کشور دیده‌اند.

وی همچنین بیان کرد: سپاه در حوزه سازندگی و عمران کشور نیز اقدامات خوبی انجام داده است که برخی از نمونه‌های این اقدامات در نمایشگاه قرارگاه خاتم الانبیا در دهه فجر به نمایش در می‌آید. برخی از این پروژه‌ها تحریم‌های دشمنان را ناکام گذاشت مثل پالایشگاه ستاره خلیج فارس، با بهره‌برداری از این پالایشگاه ما در زمینه بنزین خودکفا شده‌ایم و با تکمیل این پروژه حتی می‌توانیم صادرات سوخت داشته باشیم. قرارگاه خاتم الانبیا در سایر حوزه‌ها از جمله ساخت اتوبان، جاده و اسکله و سازه‌های سنگین نیز دستاوردهای خوبی داشته است.

سخنگوی سپاه با اشاره به فعالیت سپاه در زمینه محرومیت زدایی، گفت: در دهه فجر شاهد افتتاح ۳۲۵۶ پروژه محرومیت زدایی خواهیم بود. عملیات اجرای ۴۰ هزار پروژه هم آغاز می‌شود. در دهه فجر ۱۰۰۰ گروه جهادی از اقشار بسیج به مناطق محروم اعزام می‌شوند. دشمن در صدد ناکارآمد جلوه دادن جمهوری اسلامی است؛ بنابراین سپاه وظیفه خود می‌داند که در زمان صلح و آرامش به مردم کشور کمک کند. سپاه از امکانات خود در جنوب کشور برای کمک به مردم ساحل نشین استفاده می‌کند. سپاه همچنین با ایجاد اشتغال، کارآفرینی و ارائه خدمات به مناطق محروم به دنبال تأمین امنیت پایدار با مشارکت مردم است. در این راستا نیز از کمک دولت و خیرین استقبال کرده است.

رمضان شریف در ادامه با اشاره به تحولات منطقه‌ای و پیروزی جبهه مقاومت اظهار کرد: امروز شاهد به ثمر نشستن پیش بینی‌های امام خمینی (ره) در منطقه هستیم. امام فرمود پیروزی ما در دفاع مقدس موجب آزادی ملت‌های منطقه می‌شود. امروز هم ما شاهد این پیروزی‌ها هستیم. عملیات روانی و رسانه‌ای دشمن نیز نمی‌تواند با انقلاب مقابله کند.

وی در پایان گفت: کارگروه سپاه و بسیج ستاد بزرگداشت انقلاب اسلامی برنامه‌های دیگری از جمله برپایی نمایشگاه متنوع فرهنگی هنری، تجلیل و تکریم از شهدا، برگزاری محافل قرآنی، تولید نماهنگ و انیمیشن، تجلیل از نخبگان بسیجی، برگزاری همایش بزرگ جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اجرای برنامه چلچراغ در مساجد تهران و همچنین پاسخ به شبهات دشمن در فضای مجازی در دهه فجر اجرا می‌کند.