سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ گفت: ایثارگران از تسهیلات مسکن ارزان قیمت برخوردار می‌شوند.

به گزارش مرور نیوز، محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 98 در نشست خبری امروز (سه‌شنبه) خود در تشریح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق اظهار کرد: بانک مرکزی مکلف شد هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از منابع قرض الحسنه بانک‌ها را به کمیته امداد اختصاص دهد و ۶۰۰ میلیارد تومان از منابع قرض الحسنه بانک‌ها را به سازمان بهزیستی در جهت طرح‌ های اشتغالزایی مددجویان به ویژه زنان سرپرست خانوار اختصاص دهد.

وی افزود: همچنین ۲۰۰ میلیاردتومان از منابع قرض الحسنه بانک‌ها در اختیار ستاد امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند قرار می‌گیرد و برای ادای دین زندانیان با اولویت زندانیان زن و بدهکاران مهریه پرداخت می‌شود.

به گفته وی، طبق مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق مقرر شد کلیه اقشار به صورت رایگان و براساس آزمون وسع تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار گیرند.

این نماینده مجلس همچنین اضافه کرد: طبق مصوبه دیگری بنیاد شهید مکلف شد به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال و معسر که فاقد شغل هستند کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند.

مفتح ادامه داد: در مصوبه دیگر کلیه شرکت‌ها و صندوق‌های بیمه پایه و تکمیلی و بیمه درمان اعم از دولتی و غیردولتی، تأمین اجتماعی، تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، کمیته امداد و سازمان‌های بیمه گر مکلف اند اطلاعات بیمه شدگان را به صورت برخط به پایگاه اطلاعات ارسال کنند و شرایط و زیرساخت لازم را فراهم کنند تا به جای نسخه کاغذی بتوان از نسخه الکترونیکی استفاده کرد.

وی از مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق خبر داد که براساس آن دولت و بانک مرکزی مکلف شدند تسهیلات بانکی برای مسکن ۱۰۰ هزارنفر را پرداخت و یارانه تسهیلات را از محل منابع ذیربط تأمین کنند و ایثارگران نیز از تسهیلات مسکن ارزان قیمت برخوردار می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ در پایان اضافه کرد: کمیسیون تلفیق در حال بررسی تبصره‌های پایانی لایحه بودجه ۹۸ است و تلاش می‌شود براساس برنامه زمان بندی گزارش را برای ارائه به صحن علنی آماده کنیم.