وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: برای عبور از شرایط فعلی باید بر توان داخلی تکیه کرد.

به گزارش مرور نیوز، امیر سرتیپ امیر حاتمی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در اوج شکوفایی است و می‌تواند تا صدها سال راه خود را به پیش ببرد. وی افزود: دشمنان تلاش می‌کردند که انقلاب در این سال، سختی‌های بسیاری داشته باشد اما به لطف خدا موفق نشدند. اقداماتی که علیه ما انجام داده اند در ابتدا برای مردم و سپس‌برای سایر بخش‌ها مشکلاتی ایجاد خواهد کرد که به فضل الهی از آن نیز با سرعت عبور خواهیم کرد.

وزیر دفاع با بیان اینکه «این کاری که دشمن علیه ما انجام داده است برای ما تبدیل به فرصتی ارزشمند خواهد شد» تاکید کرد: برای عبور از مشکلات باید به داخل توجه داشته باشیم و این موضوع در نیروهای مسلح به صورت کامل محقق شده است.

امیر حاتمی با اشاره به اهمیت بهداری رزمی گفت: موضوع بهداری رزمی در سپاه شکلی کاملاً عملیاتی دارد؛ ما توقع داریم بتوانیم خدمات خوبی به رزمندگان ارائه دهیم.

وی همچنین با بیان اینکه « نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مردمی هستند و عمق راهبردی خود را درون مردم می‌دانند»، افزود: همه چیز در جمهوری اسلامی به دست مردم انجام شده است از این رو بسیار مهم است که به خوبی به آنان خدمات ارائه دهیم.

وزیر دفاع با اشاره به حادثه خیز بودن کشور گفت: باید خود را برای امداد رسانی و خدمات رسانی به مردم آماده کنیم؛ در زلزله ورزقان دشمن سو استفاده کرد اما در زلزله کرمانشاه به دلیل نزدیک بودن نیروهای مسلح این اتفاق نیفتاد و خدمات رسانی به بهترین شکل انجام شد.

امیر حاتمی عنوان‌کرد: باید موضوع پزشکی از راه دور را جدی بگیریم؛ زیرا کشوری پهناور هستیم و نمی‌توانیم تمام امکانات را به سرعت به همه نقاط منتقل کنیم از این رو به واسطه سامانه پزشکی از راه دور می‌توانیم تیم‌های پیش رو را اعزام و هدایت کنیم.

وی افزود: در کشور هیچ محدودیتی برای ساخت سامانه‌های پزشکی از راه دور و خدمات آمبولانس زرهی وجود ندارد؛ در زمینه بالگردهای امدادی نیز اقدامات مطلوبی تاکنون انجام شده است.

وزیر دفاع در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: دشمن تصمیمی جدی برای ایجاد محرومیت در کشور به واسطه تحریم‌ها گرفته است؛ در وزارت دفاع فکر می‌کنیم با سرعت می‌توانیم از این تهدید فرصت آفرینی کنیم.

وی با بیان اینکه تمام مجموعه بهداری رزمی در داخل کشور و نیروی زمینی سپاه تهیه شده است، گفت: ما کشوری حادثه خیز هستیم از این رو مردم توقع دارند که نیروهای مسلح بتوانند در زمان‌بحران امداد رسانی کنند.

امیر حاتمی با بیان اینکه نیروهای مسلح برای امداد رسانی در هر شرایطی آماده‌اند، اظهار کرد: با توجه به اهمیت توجه به نقاط محروم نیروهای مسلح در کنار امنیتی که برقرار می‌کنند خدماتی نیز به مردم ارائه خواهند داد.

وزیر دفاع در ادامه از بخش‌های مختلف نمایشگاه توانمندی‌های بهداری رزم نیروی زمینی سپاه از جمله بیمارستان‌های صحرایی، نمایش تجهیزات خودرویی، اتاق عمل صحرایی، بخشی از اقدامات مردم یاری و محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه، سامانه‌های جراحی تاکتیکی و سامانه‌های واکنش سریع بهداشت برای امدادرسانی به مجروحان بازدید کرد.