وزیر بهداشت درمورد رقم فرار مالیاتی پزشکان گفت: بنده رقم درست آن را نمی‌دانم، اما این رقمی که در جامعه اعلام کردند قطعا رقم درستی نیست و امیدوارم رقم درست‌تر آن را بتوانیم پیدا کنیم.

به گزارش مرور نیوز، سعید نمکی وزیر بهداشت در حاشیه جلسه هیات دولت، با اشاره به مصوبات شورای عالی بیمه گفت: در شورای عالی بیمه با توجه به تشکیلاتی که داریم، در مورد تعرفه‌های بیمه بازنگری می‌کنیم.

وی با اشاره به تعرفه‌های مشخص شده گفت: در شورای عالی بیمه یک تیم کارشناسی و حرفه‌ای وجود دارد. تلاش می‌کنیم تا تعرفه‌ها را به گونه‌ای تعریف کنیم که کمترین فشار به مردم بیاید.

نمکی در ادامه افزود: هنوز تعرفه‌های بیمه پیشنهادی در شورای عالی نیامده است.  علت این امر آنست که شورای عالی نماینده مجموعه‌های بیمه گذار، بیمه گر هستند و از حقوق هر طرف دفاع می‌شود. دولت برای تعرفه دولتی و مجموعه‌ای که در اختیار خود دارد باید بازنگری کند و وضعی که این تعرفه ایجاد خواهد کرد در منابع سال آتی دولت را باید بررسی کنیم. 

نمکی با اشاره به   قانون بودجه 98 گفت:  ما در حد تورمی که در بودجه دیدیم؛ برای بخش دولتی  بیشتر از این مبالغ نمی‌توانیم  در نظر بگیریم.

وزیر بهداشت درمورد رقم فرار مالیاتی پزشکان گفت: بنده رقم درست آن را نمی‌دانم، البته  ممکن است ما در همه قشر‌ها چیزی به نام فرار مالیاتی  داشته باشیم، و نمی‌توان این موضوع را انکار کرد، اما این رقمی که در جامعه اعلام کردند قطعا رقم درستی نیست و امیدوارم رقم درست‌تر آن را بتوانیم پیدا کنیم.

نمکی درباره افزایش قیمت دارو‌ها گفت: قیمت دارو فقط همان افزایش قیمت هر ساله  است، اصلا نگذاشتیم دارو بیش ازهمان  ۹ تا ۱۰ درصدی که افزایش قیمت دارو در سال ۹۷ بوده، افزایش یابد.  اگر این چنین بود اصحاب رسانه بلافاصله یا به سازمان غذا و دارو و یا مستقیم به دفتر خود بنده خبر دهند که ما پیگیری خواهیم کرد، هرکس هر دارویی را فراتر از قیمت بین ۹ تا ۱۰ درصد افزایش چه داخلی و چه خارجی نسبت به سال قبل به مردم بدهند قطعا متخلف است و ما این را نمی‌پذیریم.