تولیت آستان قدس رضوی گفت: مسئولان و مردم باید برای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اهمیت جدی قائل شوند ، روحانیون نیز باید به جامعه در مواقع حساس و ضروری کشور هشدار بدهد.

به گزارش مرور نیوز، ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی  در اجتماع عظیم حوزیان با عنوان حوزه و گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مسئولان و مردم باید برای این بیانیه اهمیت جدی قائل شوند ، روحانیون نیز باید به جامعه در مواقع حساس و ضروری کشور هشدار بدهد.

وی تصریح کرد: دولت و جامعه اسلامی باید به عملکرد این انقلاب باز نگاهی بکنند و ببینیم که در طول این چهل سال گذشته چه پیشرفت هایی داشتیم و در چه مواردی شکست خورده ایم.

وی ادامه داد: انقلاب و روحانیون مبداء و حامی انقلاب بوده اند و سرنوشت روحانیت و انقلاب به هم گره خورده است و کسی این انقلاب را رهبری کرده است که خود از طلاب حوزه علمیه قم بوده است.

 رئیسی در ادامه بیان کرد:حوزه های علمیه باید اطلاعات لازم را از جامعه و زندگی خود  و مردم داشته باشند و یکی از موارد که چندین سال مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند همین گزینه است.

وی گفت: در حوزه های انقلابی باید با تفکر های ضد انقلابی مقابله بشود، همان تفکراتی که نمی خواهد ، مشکلات مردم در جامعه رفع بشوند ، عده ای در حال تلاش هستند که این حوزه ها به مردم کمک نکنند .

تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: مسئله زمان شناسی که در  عصر کنونی، خیلی مهم و حساس است ، امام راحل و مقام معظم رهبری یک زمان شناس حرفه ای و واقعی بوده و هستند ، مقام معظم رهبری چندین بار هشدار هایی درباره فتنه ها و انحرافات داده اند و این یک زمان شناس واقعی محسوب می شود و این زمان شناسی برای همه طلاب خیلی مهم و اساسی است که باید آن را در حرفه خود استفاده بکنند.

رئیسی گفت: گام دوم انقلاب باید در عمل به مردم نشان داده بشود، شعار ندهیم، بلکه در عمل امید به آینده را به مردم نشان بدهیم.

وی تصریح کرد: در چند وقت گذشته ، دوران سختی به مردم متحمل شده است و این راه همچنان برای مردم در سختی در حال عبور است، اما یک امید برای این مردم از طرف رهبر انقلاب اسلامی وجود دارد ؛چراکه ایشان در پاسخ به یک جوان انقلابی در حرم رضوی  فرموند آینده این کشور روشن و نورانی است و اصلا نگران نباشید، این دوران بزودی سپری خواهد.

وی خاطر نشان کرد: عده ای در جامعه و فضای مجازی در حال تلاش هستند که رژیم طاغوت و جنایت هایی که آنها در این کشور انجام داده اند را تطهیر کنند ، اما عده ای زمان آنها را درک نکردند و نمی دانند که آن رژیم و خاندان شاه(پدر و پسر) چه جنایتی علیه ملت ایران انجام دادند.

وی با توجه به اینکه ۲۲ بهمن نقطه جوشان چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بوده است بیان کرد: جوانان ، حوزویان و رسانه ها ، دستاورده های انقلاب اسلامی را برای ملت بازگو کنند که این کشور چه بوده و در حال حاضر چه خدماتی را ارائه می کنند و در گام دوم انقلاب اسلامی، صحفیه نور امام خمینی(ره) را برای مردم بازگو کنیم، که سخنان امام راحل در عصر کنونی بسیار مهم و ارزشمند است.

رییسی ادامه داد: گام دوم انقلاب اسلامی که مقام معظم رهبری تاکید کردند را باید در حوزه های علمیه طلاب ما بیاموزند و آن آموخته خود را برای مردم بازگو کنند ، اگر اینگونه نباشد در تبیین گام دوم رهبری کوتاهی کرده ایم.

وی با اشاره به نقش اصحاب رسانه در خصوص گام دوم انقلاب بیان کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه در تلاش باشند که این سخنان ارزشمنده مقام معظم رهبری در  خصوص دهه پنجم انقلاب و گام دوم این حکومت را به خوبی برای مردم و جوانان تبیین کرده و منتشر نمایند.