امیر حیدری تاکید کرد : حضور یگان‌های ارتش در مرزها برای آمادگی، مطابق با شرایط مختلف آب و هوایی و ارتقای توان رزمی است.

به گزارش مرور نیوز، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در جریان افتتاح سالن تیراندازی مرکز آموزش جوادالائمه ارتش اظهار داشت: مرزهای جمهوری اسلامی ایران امروز به واسطه حضور نیروهای مسلح در کنترل و امنیت کامل قرار دارند.

وی با بیان اینکه حضور ما در مرزهای کشور به معنای این نیست که خدای نکرده خطری این مرزها را تهدید می کند، افزود: حضور یگان های ما در مرزها برای آمادگی، مطابقت با شرایط مختلف آب و هوایی و ارتقای توان رزمی است.

حیدری با اشاره به اینکه مرزهای ایران همواره در کنترل مکانیزه و سامانه های پیشرفته رایانه ای قرار دارد، تصریح کرد: ما امروز به واسطه سامانه های رایانه ای مرزها را کنترل می کنیم و به سهولت از طریق پست فرماندهی در تهران در جریان آخرین وضعیت مرزهای کشور قرار می گیریم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: امروز توانسته ایم با بهره گیری از شرکت های دانش بنیان و فناوری های مطلوب الکترونیکی در ارتش سامانه های جدید را در خدمت تامین امنیت مرزها قرار دهیم.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش از ۴ ماه گذشته در مرزهای شرقی کشور مستقر شده است، گفت: در مرزهای شرقی نیز همچون مرزهای غربی کشور از سامانه های الکترونیکی و رایانه ای و دوربین های پیشرفته برای پایش در شب و روز استفاده می کنیم.

حیدری در خصوص بهره گیری از سامانهای پهپادی عنوان کرد: امروز از سامانه‌های پهپادی، کواد کوپترها و بالون و جایروپلن برای رصد مرزها و مناطقی که میخواهیم با دقت بیشتری پایش شود استفاده می کنیم.